- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

چرا سربازان سابق اوکراین از ارتش روسیه حمایت می کنند؟

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر سربازان ارتش اوکراین
سربازان ارتش اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2024
اشتراک
سرباز نیکولای زاخارچنکو از اوکراین:"من با چشمان خود دیدم که چگونه ارتش آزوف (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) با مردم در ماریوپول رفتار کرده و به ماشین های غیرنظامیان شلیک می کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سربازان سابق نیروهای مسلح اوکراین با پاتریک لنکستر ویدئو وبلاگ نویس و روزنامه نگار آمریکایی به گفتگو نشستند. آنها دلیل طرفداری از ارتش روسیه را بیان کردند.
سرباز نیکولای زاخارچنکو از اوکراین گفت:"من با چشمان خود دیدم که چگونه ارتش آزوف (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) با مردم در ماریوپول رفتار کرد. آنها اجازه عبور مردم در حین تخلیه را نمی دادند، آنها به ماشین های غیرنظامیان شلیک می کردند و مغازه ها را سرقت می کردند."
یوگنی کراوچنکو، یک سرباز دیگر اوکراین گفت که در منطقه خارکف به دنیا آمده، اما "با تمام وجود و جان و دل طرفدار ارتش روسیه است." به گفته وی، او تلاش کرد نیروهای مسلح اوکراین را ترک کند و زمانی که چنین فرصتی پیش آمد، از آن استفاده کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
پوتین اولویت های سیاست خارجی روسیه را اعلام کرد
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند."
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی گفت که زلنسکی پیش از این در G20 گفت که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت"، چنین سخنانی کاملاً موید موضع کی‌یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: یک فرمول اوکراینی برای صلح وجود دارد. صلح برای اوکراین، اروپا و جهان و مجموعه ای از راه حل ها وجود دارد که می توانند برای تضمین واقعی صلح اجرا شوند. من در نشست G20شرکت کردم، پیشنهادهایی ملموس برای چنین راه حل هایی ارائه کردم . اوکراین به کشورهای جهان پیشنهاد می کند که با ما در ایجاد صلح مشارکت کنند.
او این "فرمول" را در نوامبر 2022 منتشر کرد. در این فهرست امنیت رادیواکتیو، غذا و انرژی، آزادی تمامی زندانیان و اخراج شدگان، احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج نیروهای روسی ذکر شده است. دو نکته آخر: جلوگیری از تشدید و رفع پایان درگیری عنوان شده است.
موشک های ویخر-1 در زیر بال هلیکوپتر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
افزایش دو برابر تولید موشک های "ویخر-1" و "استرلا" در روسیه
شایان ذکر است، رسانه های غربی به طور فزاینده ای می نویسند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از درگیری اوکراین خسته شده اند و حمایت از رژیم زلنسکی در حال ضعیف شدن است. به گزارش ان بی سی، مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله از آنچه اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق مجبور به ازدست دادن آن‌ها بشود، با کی یف گفتگو می کنند.
الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین چندی پیش گفت، کی‌یف نگران آن است که کشورهای غربی به ضرورت گفتگو با مسکو اشاره بکنند. به گفته وی، این روند به این دلیل سربلند کرده است که برخی از متحدان غربی اوکراین از روسیه می ترسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала