مسکو احتمال حذف فیزیکی زالوژنی را رد نکرد

CC BY 4.0 / Official website of the President of Ukraine / Valeriy Zaluzhny (cropped photo)Главком Украины Валерий Залужный
Главком Украины Валерий Залужный - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2024
اشتراک
نماینده وزارت امور خارجه روسیه در مأموریت‌های ویژه برای جنایات کی یف، احتمال حذف فیزیکی والری زالوژنی، فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین را به دلیلی آنکه وی با وزرای دفاع و فرماندهان ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا ارتباط مستقیم داشت را رد نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، رودیون میروشنیک در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: "من بعید نمی دانم که برکناری وی نه تنها از سیاست بلکه از زندگی باشد. زیرا این شخص بیش از حد در همه فرآیندها درگیر بود. او با وزرای دفاع، با فرماندهان ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا ارتباط مستقیم داشت."
او افزود: "شمارش معکوس اکنون آغاز شده است. طبق برآورد من، این دو تا سه ماه است که زالوژنی باید خودش تصمیم بگیرد: بازی های سیاسی انجام می دهد و رویارویی سختی را با زلنسکی آغاز می کند، یا موافقت می کند که کنار گذاشته شود."
به گفته این دیپلمات روس، فرمانده کل جدید نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، توسط سربازان اوکراینی نسبتاً ضعیف تلقی می شود، زیرا او فردی که قبول می کند دستورات زلنسکی را بدون کم و کاست اجرا کند، وی انگیزه سیاسی دارد".
میروشنیک معتقد است: "زلنسکی انتظار دارد که سیرسکی یک مرد نظامی باشد و در سیاست دخالت نکند، موضوعی که زالوژنی به خاطرش ضربه خورد."
در 8 فوریه، زلنسکی از انتصاب الکساندر سیرسکی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین به جای زالوژنی خبر داد. پیش از این، سیرسکی فرماندهی نیروی زمینی نیروهای مسلح اوکراین را بر عهده داشت. تعدادی از رسانه های اوکراینی و غربی در مورد درگیری احتمالی بین زلنسکی و زالوژنی در پاییز 2023 نوشتند. روزنامه نگاران واشنگتن پست خاطرنشان کردند که زالوژنی که در میان هموطنان خود محبوبیت دارد، اگر زلنسکی تصمیم به شروع یک حرفه سیاسی بگیرد، می تواند تهدیدی برای زلنسکی باشد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که این درگیری ها و حواشی بازتابی از فروپاشی اوکراین و فروپاشی نهایی دولت اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала