روسیه: غرب در حال آماده شدن برای انتصاب "نماینده ویژه" در اوکراین است

© AP Photo / Andrew Kravchenkoپیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان
پیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2024
اشتراک
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد، غرب در حال تقویت مکانیسم های کنترل مستقیم خارجی بر قلمرو تحت کنترل کی یف بوده و به همین منظور در نظر دارد "نماینده ویژه ای" را در این کشور منصوب کند.
به گزارش اسپوتنیک، روابط عمومی سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه در اطلاعیه ای آورد: "مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه سرگئی ناریشکین گفت که غرب به تقویت مکانیسم های کنترل مستقیم خارجی بر قلمرو تحت کنترل رژیم کی یف ادامه می دهد. بر اساس اطلاعات دریافتی، ایالات متحده و بریتانیا در حال متقاعد کردن سایر کشورهای G7 برای ایجاد پست فرستاده ویژه برای اوکراین هستند. فرض بر این است که او به طور مداوم به رئیس جمهور زلنسکی دسترسی خواهد داشت و از تمام برنامه های او مطلع است. فرستاده ویژه همچنین باید جلوی گام‌های رهبری اوکراین را که با واشنگتن و لندن هماهنگ نیست، ببندد و در عوض راه‌حل‌هایی را پیشنهاد کند که از دیدگاه آنگلوساکسون‌ها درست است."
بر اساس داده های اطلاعاتی، سیاستمداران روس هراس آمریکایی و اروپایی برای نقش "نمیانده ویژه" غرب در اوکراین رقابت می کنند، از جمله ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، که بلافاصله پس از پایان ماموریت فعلی خود در بروکسل، مایل است به کی یف برود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала