- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وظیفه فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین فاش شد

© AP Photo / Vadim Ghirdaالکساندر سیرسکی، فرمانده جدید نیروهای مسلح اوکراین
الکساندر سیرسکی، فرمانده جدید نیروهای مسلح اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2024
اشتراک
رهبری سیاسی اوکراین بر سیرسکی فشار می‌آورد تا طرح جدیدی ارائه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان اطلاع داد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از الکساندر سیرسکی، فرمانده جدید نیروهای مسلح اوکراین خواسته است که از رکود در جبهه اجتناب ورزد.
در اعلامیه منتشره آمده است: "رهبری سیاسی اوکراین بر سیرسکی فشار می‌آورد تا طرح جدیدی ارائه دهد که از "رکود" در میدان جنگ جلوگیری کند و در عین حال به تعداد زیادی سرباز جدید نیاز نداشته باشد، به ویژه در زمانی که لایحه جدید بسیج در پارلمان اوکراین در حال بررسی است.
با وجود این، مهم نیست که سیرسکی در نهایت چند سرباز درخواست کند، بهر حال تعداد نیروهای مسلح روسیه بیشتر خواهد بود".
روز8 ماه فوریه ( پنجشنبه)، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور، سرانجام ژنرال والری زالوژنی را رسما از سمت فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین برکنار کرد. فرمانده کل جدید الکساندر سیرسکی شده است که از همان آغاز عملیات نظامی روسیه به مدت نزدیک به دو سال فرمانده نیروی زمینی اوکراین بوده است.
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
خبر ناامیدکننده ای که ناتو برای زلنسکی ارسال می کند
زلنسکی با انتصاب سیرسکی هیچ توضیحی ارائه نکرد و خود را به بیانیه ای در مورد نیاز به تغییرات محدود کرد. دو منبع آگاه از نظر رئیس جمهور گفتند که زلنسکی برنامه های زالوژنی برای امسال را با توجه به منابع محدود اوکراین بسیار بلندپروازانه می داند. زلنسکی در بیانیه خود با یادآوری موفقیت های سیرسکی 58 ساله در نزدیکی کی یف و در منطقه خارکف، از فرمانده کل جدید تمجید کرد.
ارتش روسیه ابتکار راهبردی را به دست گرفته است. کمبود شدید پرسنل، به ویژه پیاده نظام و مهمات وجود دارد. مشخص نیست که انتصاب سیرسکی چگونه وضعیت خطرناک اوکراین را در میدان جنگ بهبود می بخشد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گفت: "رئیس جمهور زلنسکی فرمانده کل قوا است و تصمیم می گیرد چه کسی ارتش او را فرماندهی کند". سیرسکی خدمت سربازی را در ارتش شوروی آغاز کرد. در سال 2013 وی به مقام معاون مرکز فرماندهی اصلی نیروهای مسلح اوکراین منصوب شد و مسئولیت همکاری با ناتو و اصلاح ارتش مطابق با استانداردهای ناتو را بر عهده داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала