- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه از حملات گسترده به اهداف نظامی اوکراین خبر داد

© AP Photo / LIBKOSУкраинские военнослужащие. Архивное фото
Украинские военнослужащие. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از 31 حمله گروهی به اهداف مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خبر داد که در طی هفته 31 حمله گروهی با تسلیحات بسیار دقیق از جمله تسلیحات دوربرد هوایی و دریایی و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین علیه اهداف مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین انجام شد.
ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌های ساخت و تعمیر هواپیما، پهپادهای شناسایی و تهاجمی و قایق‌های بدون سرنشین، سامانه‌های موشکی و راکت‌های سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه آسیب دید، علاوه بر این، نقاط استقرار یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین، تشکل‌های ملی‌گرا و مزدوران خارجی منهدم شدند.
پیشروی روسیه باعث بروز ترس و وحشت در اوکراین شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
پیشروی روسیه باعث بروز ترس و وحشت در اوکراین شده است
پیشتر روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала