پیشروی روسیه باعث بروز ترس و وحشت در اوکراین شده است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر پیشروی روسیه باعث بروز ترس و وحشت در اوکراین شده است
پیشروی روسیه باعث بروز ترس و وحشت در اوکراین شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
اشتراک
سردبیر وب سایت "Censor.net" و مشاور سابق وزیر دفاع اوکراین، یوری بوتوسوف، در وبلاگ ویدئویی خود اذعان کرد که به دلیل پیشروی ارتش روسیه در سراسر خط مقدم جبهه، برای نیروهای مسلح اوکراین وضعیت بحرانی ایجاد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "جبهه در حال ترک خوردن است، <...> در برخی مناطق، ما می بینیم که نیروهای ما (اوکراین) در حال حاضر مجبور به عقب نشینی هستند".
بوتوسوف هشدار داد که روسیه از نظر تجهیزات و تعداد پرسنل در سراسر خط تماس رزمی "برتری زیادی " دارد و "تقریباً در همه بخش‌ها" به پیشروی رو آورده است.
پدافند هوایی روسیه سه پهپاد اوکراینی را بر فراز استان بریانسک منهدم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پدافند هوایی روسیه سه پهپاد اوکراینی را بر فراز استان بریانسک منهدم کرد
به گفته مشاور سابق وزیر دفاع اوکراین، کی یف نه تنها نیروهای مسلح اوکراین را به دلیل شکست بسیج بدون نیروی کمکی رها کرد، بلکه نتوانست تولید نظامی را در این کشور سازماندهی کند.
بوتوسوف به اوکراینی ها گفت: "دوستان، می خواهم به شما بگویم که <...> مشکلات در جبهه بسیار بزرگ است."
هفته گذشته سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه کنفرانس تلفنی با رهبری نیروهای مسلح کشور برگزار کرد. او در مورد موفقیت های تهاجمی نیروهای مسلح روسیه در ژانویه صحبت کرد - آنها موفق شدند در جبهه های کوپیانسکی، کراسنولیمانسکی و دونتسک به پیشروی دست یابند و روستاهای وسلویه، کراخمالنویه و تابائوکا را آزاد کنند. به گفته وزیردفاع روسیه ، نیروهای مسلح اوکراین در حال حاضر مجبور شده اند از آخرین ذخایر خود برای حفظ خط دفاعی استفاده کنند. به گفته شویگو، در ماه ژانویه تلفات ارتش اوکراین از 23 هزار کشته و زخمی فراتر رفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала