کارشناس انگلیسی: روسیه در درگیری با غرب پیروز شده است

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم های روسیه و اتحادیه اروپا
پرچم های روسیه و اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2024
اشتراک
نیل واتسون، روزنامه نگار، تحلیلگر سیاسی انگلیسی و کارشناس درگیری های بین المللی به اسپوتنیک اعلام کرد فدراسیون روسیه قدرت های غربی را شکست داده است زیرا به مشکلات اقتصادی جدی آنها شروع شده و اروپا به دلیل وضعیت در اطراف اوکراین به طور فزاینده ای از هم پاشیده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس درباره وضعیت پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه که برای 15-17 مارس برنامه ریزی شده، گفت: "گام‌ها و سیاست‌های ضد تحریمی کرملین باعث ایجاد شکاف جدی بین قدرت‌های غربی شده است. غرب در دام خود که برای روسیه در نظر گرفته شده بود، افتاده است. در ابتدا، حمایت از اوکراین برای همه قدرت‌های غربی رایج و حتی مد بود. اما، من فکر می کنم، اکنون که آنها هزینه های واقعی برای کشورشان، مقیاس مهاجرت از اوکراین را می بینند... تعداد بیشتر و هر چه بیشتر کشورها متوجه می شوند که برای پایان دادن به این درگیری در اسرع وقت باید کاری انجام شود. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه از هزینه های جنگ از جانب اوکراین شکایت کرده اند. بنابراین، به نظر من، اروپا به دلیل این وضعیت به طور فزاینده ای در حال تکه تکه شدن است".
Здание Центрального банка Российской Федерации - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
گزارش و تحلیل
روسیه از نظر رشد تولید ناخالص داخلی از اروپا و ایالات متحده پیشی گرفته است
به گفته وی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با ادامه بدون انحراف سیاست های خود، در واقع ثابت می کند که اکثریت روس ها با وجود تحریم ها و مشکلاتی که به دلیل درگیری روسیه و اوکراین با آن مواجه است، حول او و همه سیاست های او متحد هستند در حالی که اروپا نمی تواند وحدت خود را نشان دهد".
کارشناس انگلیسی ضمن صحبت تاریخ های مشابه برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در آذربایجان، روسیه، ایران و آمریکا، این وضعیت را بسیار جالب خواند. نیل واتسون گفت:"اگرچه دلایل این انتخابات متفاوت است، در عین حال آنها به هم مرتبط هستند، و من فکر می کنم این فقط یک تصادف نیست. ما جهانی را می بینیم که از بسیاری جهات در آستانه تغییر است. مناقشه روسیه و اوکراین پایان نیافته و روز به روز کشورهای بیشتری برای اجرای اهداف مختلف خارجی یا داخلی خود به روسیه یا اوکراین می پیوندند. این نیز تا حدودی با وضعیت غرب و ایران که یکی از متحدان روسیه است، مرتبط است. همانطور که گفتم، همه چیز به یک شکل به هم مرتبط است. این انتخابات یک چیز مشترک دارد - همه این کشورها به دنبال تایید رئیس جمهورهای فعلی یا پارلمان های خود و حمایت از آنها هستند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала