دست داشتن پرسنل نظامی آمریکا در نابودی ایل-76

© Photo / Photo from the social mediaسقوط هواپیمای ایل -76 در بلگورود
سقوط هواپیمای ایل -76 در بلگورود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
اشتراک
سفیر روسیه در آمریکا: البته نمایندگان واشنگتن رسمی، این موضوع را رد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز 8 فوریه ( پنج شنبه) به خبرنگاران گفت که به احتمال زیاد پرسنل نظامی آمریکا در میان خدمه سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت حضور داشتند که هواپیمای روسی ایل-76 حامل سربازان اوکراینی را در منطقه بلگورود سرنگون کرد، اما واشنگتن این موضوع را رد می کند.
وی در ادامه افزود: "با در نظر گرفتن مهارت حرفه ای که برای نگهداری از سامانه پدافند هوایی پاتریوت لازم است، در اینجا از سخنان شگفت انگیز مبلغان غربی استفاده می کنم و می گویم: به احتمال زیاد می توان گفت که خدمه سامانه پدافند هوایی پاتریوت از پرسنل نظامی آمریکا شامل بوده است".
وی افزود که نمایندگان واشنگتن رسمی "البته این موضوع را رد کردند" و دلیل آن را نیاز به روشن شدن چگونگی رسیدن موشک ساخت آمریکا برای سامانه پدافند هوایی پاتریوت به مرز فدراسیون روسیه نامیدند.
انهدام هواپیمای ایل-76 روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ضربه موشکی به هواپیمای "ایل-76" بر اساس کدام اطلاعات رخ داد؟
آنتونوف تاکید کرد که دولت ایالات متحده به خوبی از مقصد سلاح هایش در نزدیکی مرز روسیه آگاه است، زیرا پنتاگون و وزارت امور خارجه بر این تحرکات نظارت دارند. سفیر روسیه در واشنگتن خاطرنشان کرد که ادعاهای آمریکا بر خلاف این موضوع، صحت ندارد.
یک دیپلمات ارشد گفت: "آمریکایی ها دروغ می گویند که نمی دانند این سامانه چگونه به مرز روسیه رسیده است، صرفاً به این دلیل که هرگونه جابجایی تسلیحات آمریکایی باید توسط وزارت خارجه یا وزارت دفاع کنترل شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала