توضیحات علمی درباره ظهور یک گسل فاجعه بار در آمریکا

CC0 / Pixabay / توضیحات علمی درباره ظهور یک گسل فاجعه بار در آمریکا
توضیحات علمی درباره ظهور یک گسل فاجعه بار در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
توضیحات علمی درباره ظهور یک گسل فاجعه بار در آمریکا
اشتراک
دانشمندان ظهور منطقه گسل های سیاتل را توضیح داده اند که به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد یک زلزله فاجعه بار شود. نتایج تحقیق آنها در مجله Tectonics منتشر شد.
به گزارش اسپوتنیک، گسل سیاتل ناحیه ای متشکل از چندین گسل کم عمق است که در دشت های پوگت ساند را در ایالت واشنگتن (ایالات متحده آمریکا) قرار دارند. در حال حاضر این گسل به دلیل تغییر شکل زمین ساختی مداوم در غرب و جنوب فعال است. این مطالعه حاکی از آن است که حدود 55 میلیون سال پیش، زنجیره ای از جزایر آتشفشانی به صفحه آمریکای شمالی برخورد کرد که یک قسمت تآن وسط فرورانش به زیر پوسته کشیده شده و بخشی دیگر به بالای آن رانده شد. این فرآیند پایه های زمین شناسی را برای گسل معاصر سیاتل آماده کرد.
Спасатели на месте разрушений вследствие землетрясения в Турции  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
تصاویر هوایی جدید از گسل هولناک در ترکیه پس از زلزله +ویدئو، عکس
ایالت واشنگتن در حال حاضر نزدیک به منطقه فرورانش "کاسادیا" قرار دارد، که پوسته اقیانوسی متراکم در زیر قاره امتداد پیدا می کند. در سال 1700، گسیختگی یک منطقه فرورانش به طول تقریبی 1000 کیلومتر باعث زمین لرزه قدرتمندی به بزرگی 8.7 تا 9.2 شد و زمین لرزه های کوچکتر در طول دهه 1900 میلادی منطقه را لرزاند. گسل سیاتل خود در سال های 923-924 پس از میلاد ظاهر شد
پیش از این، کارشناسان سازمان زمین شناسی ایالات متحده پیش بینی کرده بودند که تقریباً 75 درصد از خاک آمریکا ممکن است زلزله های ویرانگر را تجربه کند. دانشمندان حدود 500 گسل جدید را شناسایی کرده اند که می تواند فعالیت لرزه ای خطرناکی را ایجاد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала