تصاویر هوایی جدید از گسل هولناک در ترکیه پس از زلزله +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / Bulent KilicСпасатели на месте разрушений вследствие землетрясения в Турции
Спасатели на месте разрушений вследствие землетрясения в Турции  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
اشتراک
جدیدترین تصاویر هوایی از گسل ترکیه در فضای مجازی همه را شگفت زده کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اداره کل تحقیقات و اکتشافات معدنی ترکیه (MTA) با انتشار نقشه جدید گسل‌های فعال در این کشور در وبسایت خود اعلام کرد که ۱۱۰ شهر و مرکز جمعیتی بزرگ در ۴۵ استان ترکیه بر روی گسل احداث شده است. اداره کل تحقیقات و اکتشافات معدنی ترکیه در آخرین گزارش خود شهرهای مهم استانبول، ازمیر، بورسا، دنیزلی، ارزینجان، ارزروم، قونیه، کوجاعلی، ادیرنه، سامسون، ترابزون، آنکارا، سیواس، آدانا، وان و کایسری را جزو شهرهای واقع بر روی گسل در این کشور نام کرد.
این اداره کل همچنین ۱۰ استان زلزله زده جنوب این کشور شامل قهرمان‌مارش، کیلیس، دیاربکر، آدانا، عثمانیه، آدیامان، مالاتیا، غازی‌آنتپ، شانلی‌اورفا و هاتای را که در پی دو زلزله ۷.۸ و ۷.۶ ریشتری دوشنبه هفته گذشته به ویرانه‌ای تبدیل شدند، جزو شهرهای واقع بر روی گسل در ترکیه اعلام کرد. زمین لرزه بزرگی ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه ۶ فوریه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد که تیم‌های نجات و جستجو طی روزهای گذشته در حال آواربرداری و نجات کسانی هستند که زیر آوار گرفتار شده‌اند.
در جریان این زلزله، شمار قربانیان زلزله ترکیه تاکنون به ۴۰۶۸۹ نفر در ۱۰ استان ترکیه رسیده است. تلاش و جستجوی بی‌وقفه و دقیق برای نجات در زیر آوار ماندگان همچنان ادامه دارد.
به گفته ناسا زمین‌لرزه‌های فاجعه‌باری که در ترکیه و سوریه روی دادند، از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین سرچشمه گرفته و منجر به لرزش شدیدی شدند که تا صدها کیلومتر دورتر از مرکز زمین‌لرزه را تحت تاثیر قرار داد. زمین‌لرزه ترکیه ۱۰۰ ثانیه طول کشیده بود. ۲ گسل در اعماق زمین به طور کلی شکافته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала