کنگره آمریکا از لایحه کمک به اسرائیل بدون اوکراین حمایت نکرد

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
اشتراک
نتایج رای گیری نشان می دهد که مجلس نمایندگان ایالات متحده از لایحه کمک به اسرائیل که شامل بودجه برای اوکراین نمی شود، حمایت نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، برای تصویب این لایحه، همانطور که سرویس مطبوعاتی دولت آمریکا پیشتر گزارش داده بود، حمایت بیش از دو سوم نمایندگان کنگره مورد نیاز بود. 180 قانونگذار بر خلاف این لایحه رأی دادند، به این معنی که پروژه حمایت لازم را دریافت نکرد.
این رای گیری از شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش شد.
Здание Капитолия США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
در کنگره آمریکا اعلام کردند نمی خواهند به تخصیص پول برای اوکراین ادامه دهند
سناتورهای آمریکایی قبلاً لایحه بودجه سازشی را پیشنهاد کرده بودند که 118.3 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین، اسرائیل و حل و فصل وضعیت در مرز جنوبی اختصاص می‌داد. این پیش‌نویس در پاسخ به درخواست‌های جمهوری‌خواهان برای تأمین بودجه برای رسیدگی به مهاجرت غیرقانونی پس از آن که آنها از بحران مرزی به عنوان بهانه‌ای برای جلوگیری از بحث درباره کمک‌های درخواستی دولت به اوکراین استفاده کردند، تهیه شد.
سند سازش سنا با انتقاد شدید جمهوری خواهان در مجلس مواجه شد که اقدامات پیشنهادی را ناکافی می دانند. به عنوان یک گام جایگزین، نمایندگان کنگره سند خود را برای تخصیص کمک به اسرائیل در یک بسته جداگانه مطابق با 14 میلیارد دلاری که قبلاً توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده درخواست شده بود، آماده کردند. کاخ سفید وعده داد در صورت تصویب این سند را وتو خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала