رسانه: حملات حوثی ها در دریای سرخ می تواند اروپا را بدون گاز باقی بگذارد

© Sputnik / Dmitry Korobeinikov /  مراجعه به بانک تصاویر انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک است
انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
اشتراک
نشریه غربی می نویسد، اتحادیه اروپا در بحبوحه حملات جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن به کشتی‌ ها در دریای سرخ، می تواند بدون گاز باقی بماند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، تانکرهای حامل گاز طبیعی مایع به طور منظم از دریای سرخ عبور می کنند و چندین محموله گاز به ایتالیا "لغو شده است".
این خبرگزاری گفت: "حملات شورشیان حوثی یمن به دلیل جنگ اسرائیل با حماس تهدید جدیدی برای آینده تامین انرژی برای 27 کشور اتحادیه اروپا است که برای راه اندازی کارخانه ها، تولید برق و گرم کردن خانه ها به گاز طبیعی وارداتی متکی است."
آسوشیتدپرس گفت که در بحبوحه حملات حوثی ها، بسیاری از شرکت های کشتیرانی و برخی شرکت های انرژی به جای عبور از کانال سوئز در شمال دریای سرخ، مسیر کشتی ها را در اطراف جنوب آفریقا تغییر می دهند. خاطرنشان می شود که چنین تغییر مسیر کشتی ها سفر به اروپا از تامین کنندگان خاورمیانه مانند قطر را یک هفته یا بیشتر طولانی می کند و این "هزینه ها را افزایش می دهد".
این خبرگزاری به نقل از کاوشال رامش، معاون تحقیقات انرژی در ریستاد انرژی، می‌گوید: "بسته شدن طولانی‌مدت مسیر دریای سرخ از خاورمیانه خطری برای عرضه به اروپا ایجاد می‌کند."
جنبش حاکم انصارالله (حوثی ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
تولید نفت ایران با وجود ادامه تحریم‌های اقتصادی رکوردشکنی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
گزارش و تحلیل
رابطه قیمت نفت با نا آرامی های خاورمیانه و دریای سرخ
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام و در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала