انهدام موشک ضد کشتی حوثی‌ها توسط آمریکا

© Photo / U.S. Navy / MCS 3rd Class Bobby J Siensکشتی نیروی دریایی آمریکا
کشتی نیروی دریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
اشتراک
نیروهای آمریکایی یک موشک کروز تحت کنترل حوثی‌های یمن را شناسایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا در شبکه اجتماعی "ایکس" اعلام کرد که ایالات متحده یک موشک ضد کشتی در یمن را که توسط جنبش انصارالله (حوثی‌ها) حاکم در شمال این کشور برای پرتاب آماده شده بود، هدف قرار داد.
در اعلامیه منتشره آمده است:"چهارم فوریه بطور تقریبی در ساعت 04:00 به وقت صنعا، فرماندهی مرکزی ایالات متحده، به منظور دفاع از خود، یک موشک کروز ضد کشتی حوثی‌ها را که آماده پرتاب به سمت کشتی ها در دریای سرخ بود، مورد اصابت قرار داد.
نیروهای آمریکایی یک موشک کروز تحت کنترل حوثی‌های یمن را شناسایی کردند و متوجه شدند که تهدیدی فوری برای نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه است".
علاوه بر این، شبکه المیادین در خبری از پروازهای جنگنده‌های این دو کشور در آسمان صنعاء و شنیده شدن همزمان صدای چندین انفجار پشت سر هم در پایتخت یمن گزارش داده است. آمریکا و انگلیس تا کنون بیش از ۲۲ حمله در صنعاء و ۱۱ حمله به مناطق مختلف در تعز انجام داده‌اند. همچنین گفته میشود که اهدافی در شهر ساحلی الحدیده با سه حمله جنگنده های آمریکایی و انگلیس مورد حمله قرار گرفته است.
حملات آمریکا و انگلیس به یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
معاون شورای امنیت روسیه درباره گشودن جبهه جدیدی توسط آمریکا در یمن توضیح داد
جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در دور جدید تجاوز خود مجموعه‌ای از اهداف را در جنوب و شرق شهر صنعاء هدف گرفته‌اند. بر طبق گزارش خبرگزاری سباء، آمریکا و انگلیس علاوه بر صنعاء، به اهدافی در استانهای ذمار، البیضا و حجه نیز حمله کرده‌اند. «حملات هوایی آمریکا و انگلیس مناطق عطان و النهدین را در جنوب و همچنین منطقه الحفا در شمال شرق صنعا پایتخت را هدف قرار داده است».
آمریکا این حملات را تایید کرده و مدعی شده است که آمریکا و انگلیس در حال حمله به اهدافی مرتبط با ایران در داخل یمن هستند. مقامات آمریکایی گفتند که آمریکا با مشارکت انگلیس بیش از ۳۵ هدف را در ۱۳ نقطه جداگانه یمن هدف حملات خود قرار داده است.
شایان ذکر است که پیش از این، جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، در مورد قصد خود برای حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا در حال حرکت به سمت بنادر آن هشدار داده و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را از آن‌ها فراخوانند. و در دریا به آنها نزدیک نشوند.
اخطار جدی نیروهای حوثی یمن به عربستان و امارات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
صنعا: یمن آماده مقابله طولانی‌مدت با آمریکا و انگلیس است
ایالات متحده اعلام کرد که در پاسخ به حملات روزافزون حوثی ها، همراه با ده کشور دیگر، عملیاتی را برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ آغاز خواهد کرد. انصارالله در واکنش به این موضوع هشدار داد که حق حمله به کشتی های کشورهای شرکت کننده در ائتلاف مشترک با آمریکا را برای خود محفوظ می دارد. پس از این، برخی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفتند حمل و نقل از طریق کانال سوئز را متوقف کنند و شرکت های انرژی بریتیش پترولیوم و Equinor حمل و نقل فرآورده های نفتی را با تانکر از طریق دریای سرخ متوقف کردند.
پنتاگون پیشتر گزارش داده بود که حوثی ها از آغاز تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل بیش از صد حمله به کشتی ها در دریای سرخ انجام داده اند. علاوه بر این، از 17 اکتبر، نیروهای آمریکایی ده ها بار در سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفته اند که واشنگتن آن را به شبه نظامیان شیعه مرتبط با ایران نسبت می دهد.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه سال 2024 حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала