ارسال یادداشت اعتراضی عراق به آمریکا

© Flickr / The U.S. Armyبغداد به حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق اعتراض کرد
بغداد به حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق اعتراض کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه عراق یادداشت اعتراضی را به کاردار آمریکا به دلیل حملات دیشب این کشور به خاک عراق تسلیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه عراق روز شنبه کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار کرد و یادداشت اعتراضی را در رابطه با حملات آمریکا در غرب عراق که منجر به کشته شدن 16 نفر شد، به وی تسلیم کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: روز شنبه 3 فوریه، وزارت امور خارجه عراق، دیوید برکر کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار کرد. دیاری احمد مجید، رئیس بخش آمریکایی این وزارتخانه، یادداشت رسمی اعتراضی را به کاردار آمریکا تسلیم کرد که حاوی محکومیت تجاوزات آمریکا علیه نیروهای امنیتی عراق و همچنین اهداف غیرنظامی در مناطق عکاشات و القائم که منجر به کشته و زخمی شدن از جمله غیرنظامیان و همچنین خسارت به ساختمان های مسکونی و اموال بود.
نیروی هوایی آمریکا 85 هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
نیروی هوایی آمریکا 85 هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد
این وزارتخانه افزود: عراق همچنین بر امتناع خود از اجازه استفاده از خاک خود به عنوان میدانی برای تسویه حساب بین کشورهای متخاصم تاکید کرد.
بامداد شنبه آمریکا اعلام کرد که بیش از 85 هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به پایگاه نظامی این کشور در اردن هدف قرار داده است. فرماندهی مرکزی پنتاگون گزارش داد که حملات حدود ساعت 16:00 جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 00:00 به وقت مسکو شنبه) انجام شد. به گفته ارتش آمریکا، از جمله اهداف مورد اصابت هواپیماهای آمریکایی، پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، تأسیسات ذخیره موشک و پهپاد و همچنین سایر تأسیسات مرتبط با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه و نیروهای متحد در عراق و سوریه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала