نیروی هوایی آمریکا 85 هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

© Photo / Public domain / U.S. Air Force / Staff Sgt. Sean Carnesنیروی هوایی آمریکا 85 هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار دادند
نیروی هوایی آمریکا 85 هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024
اشتراک
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از 85 هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی در بیانیه ای گفت: "نیروهای ایالات متحده بیش از 85 هدف را با هواپیماهای متعدد، از جمله بمب افکن های دوربردی که از ایالات متحده وارد شدند، هدف قرار دادند. در این حملات هوایی شامل بیش از 125 مهمات هدایت شونده دقیق استفاده شد."
اهداف آمریکا تاسیسات متعلق به سپاه و گروه های وابسته بود. سنتکام اعلام کرد که این حملات حدود ساعت 16:00 جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 00:30 به وقت تهران شنبه) انجام شد.
حملات به پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه و عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024
داده نمایی
حملات به پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه و عراق + داده نمایی
به گفته ارتش آمریکا، از جمله اهداف مورد اصابت هواپیماهای آمریکایی، پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، تأسیسات ذخیره موشک و پهپاد و همچنین سایر تأسیسات مرتبط با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه و نیروهای متحد در عراق و سوریه بود.
مایکل اریک کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد : نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن تهدیدی مستقیم علیه منطقه و امنیت آمریکایی‌ها هستند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این رابطه گفت: واکنش آمریکا به حمله به پایگاه در اردن ادامه خواهد داشت، واشنگتن چنین اقداماتی را بدون واکنش نخواهد کردگذاشت اگرچه به دنبال درگیری در خاورمیانه نیست.
ایالات متحده قبل از شروع حملات در اینباره به عراق اطلاع داد اما اینکه آیا به مقامات سوریه دراینباره هشدار داده یا خیر، معلوم نیست.
در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند. همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала