4 حمله هوایی آمریکا و بریتانیا به مواضع‌ حوثی‌ها در یمن

© Photo / EyewitnessУдары США по Йемену. Скриншот видео
Удары США по Йемену. Скриншот видео - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024
اشتراک
آمریکا و بریتانیا 4 حمله هوایی به مواضع حوثی ها در شمال غربی یمن انجام دادند.
یک منبع آگاه از مقامات محلی یمن به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که هواپیماهای آمریکایی و بریتانیایی چهار حمله به مواضع جنبش شیعیان انصارالله در استان حجه یمن در ساحل دریای سرخ انجام دادند.
وی گفت: هواپیماهای آمریکایی و بریتانیایی چهار حمله هوایی به اردوگاه نظامی انصارالله در منطقه الجر در منطقه عباس در استان حجه (در شمال غربی یمن) انجام دادند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند تردد از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
تجمع حوثی ها در صنعا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
حوثی های یمن به یک کشتی تجاری در دریای سرخ حمله کردند

حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی، تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала