حوثی های یمن به یک کشتی تجاری در دریای سرخ حمله کردند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisتجمع حوثی ها در صنعا
تجمع حوثی ها در صنعا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
اشتراک
یک کشتی تجاری در دریای سرخ مورد اصابت موشکی از یمن قرار گرفت و انفجاری در آن رخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری فرانسه به نقل از شرکت بریتانیایی آمبری منتشر کرده که به امور مربوطه به امنیت دریایی اشتغال دارد.
آمبری بامداد پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، موشکی که از یمن شلیک شد به یک کشتی تجاری در نزدیکی سواحل این کشور اصابت کرد.
خاطرنشان می شود که اعضای خدمه از انفجار در داخل این کشتی خبر داده اند.
پیش از این، جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) که بر شمال یمن حکومت می‌کند و مورد حمایت ایران است، گفته بود که یک کشتی تجاری آمریکایی را که عازم اسرائیل بود، شلیک کرده است. به نوبه خود، شبکه تلویزیونی CNN به نقل از مقامات آمریکایی معرفی نشده گزارش داد که ناو آمریکایی "یو اس اس گراویلی" (USS Gravely) در دریای سرخ یک موشک حوثی ها را در فاصله فقط یک مایلی از خود ساقط کرد.
Взлет американского бомбардировщика для нанесения ударов по Йемену - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: روسیه تجاوز غرب به یمن را قاطعانه محکوم می کند
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
وثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала