انگلیس برای جنگ با حوثی ها به یمن نیرو نمی فرستد

© Sputnik / Алекс Макнотонلندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
اشتراک
بریتانیا به دنبال نابودی کامل حوثی ها در یمن نیست.
به گزارش اسپوتنیک، الیور داودن معاون نخست وزیر بریتانیا به رویترز گفت که بریتانیا نیروهای خود را برای مبارزه با حوثی‌های حاکم در شمال این کشور به یمن اعزام نخواهد کرد.
داودن گفت: "ما مطلقاً هیچ برنامه ای برای اعزام سرباز به آنجا نداریم".
وی همچنین تاکید کرد که بریتانیا به دنبال نابودی کامل حوثی ها در یمن نیست. به گفته وی، بریتانیا با حملات هوایی خود تنها به دنبال کاهش توانایی این گروه در تهدید کشتی های عبوری از دریای سرخ است.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه سال 2024 حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
تجمع حوثی ها در صنعا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
حوثی های یمن به یک کشتی تجاری در دریای سرخ حمله کردند
پیش از این، جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، در مورد قصد خود برای حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا در حال حرکت به سمت بنادر آن هشدار داده و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را از آن‌ها فراخوانند. و در دریا به آنها نزدیک نشوند.
ایالات متحده اعلام کرد که در پاسخ به حملات روزافزون حوثی ها، همراه با ده کشور دیگر، عملیاتی را برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ آغاز خواهد کرد. انصارالله در واکنش به این موضوع هشدار داد که حق حمله به کشتی های کشورهای شرکت کننده در ائتلاف مشترک با آمریکا را برای خود محفوظ می دارد. پس از این، برخی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفتند حمل و نقل از طریق کانال سوئز را متوقف کنند و شرکت های انرژی بریتیش پترولیوم و Equinor حمل و نقل فرآورده های نفتی را با تانکر از طریق دریای سرخ متوقف کردند.
پنتاگون پیشتر گزارش داده بود که حوثی ها از آغاز تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل بیش از صد حمله به کشتی ها در دریای سرخ انجام داده اند. علاوه بر این، از 17 اکتبر، نیروهای آمریکایی ده ها بار در سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفته اند که واشنگتن آن را به شبه نظامیان شیعه مرتبط با ایران نسبت می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала