گزارش و تحلیل

اسرائیل به سمت نابودی می رود

© Fotolia / W. Zikasساحل اسرائیل
ساحل اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
اشتراک
در رسانه های غربی بسیار مطرح می شود که ایران می خواهد با حمله مستقیم و یا تولید بمب هسته ای و انداختن آن بر سر اسرائیلی ها این کشور را نابود کند.
اسپوتنیک - اما اگر با دقت به سخنان مقامات ارشد ایرانی توجه داشته باشید می بینید حتی یک بار هم مقامات ارشد ایرانی مانند آیت الله خامنه ای سخن از اینکه ایران قرار است اسرائیل را مستقیم نابود کند نیامده.
عموما همه سخنان مبنی بر این است که "اسرائیل نابود خواهد شد" یا "اسرائیل باید نابود شود" یا...
اما اینکه ایران قرار است این کار را انجام دهد در هیچ یک از این سخنان نیست.
حتی اگر هم ایران بمب اتم تولید کند تصور اینکه بخواهد از بمب اتم برای نابودی ملیون ها انسان استفاده کند تصوری ابلهانه و ساده لوحانه بیش نیست.
شواهد تاریخی از عملکرد اسرائیلی ها و ایرانی ها نشان داده شاید اسرائیلی ها حاضر باشند چنین کاری کنند اما ایرانی ها هیچ وقت دست به چنین کاری نمی زنند.
به صورت تاریخی یهودی ها چند بار تلاش کردند کشوری با نام اسرائیل ایجاد کنند اما در نهایت آن کشور به دلایل مختلف نابود شد و تشکیل آن کشور بیش از اینکه به نفع یهودی ها باشد به ضرر آنها شده.
در واقع به همین دلیل است که بسیاری از حاخام های ارشد یهودی ارثودوکس بر این باور هستند که تشکیل اسرائیل یک اشتباه است وتا زمانی که حضرت مسیح موعود یا منجی ظهور نکرده نباید اسرائیل ایجاد شود و همه یهودی ها در یک مکان جمع شوند.
حتی برخی پا فراتر گذاشته و بحث این را مطرح می کنند که ایجاد دولتی به نام اسرائیل یک توطئه انگلیسی بر علیه یهودیان به شمار می آید چون اروپایی ها در حضور یهودی ها در اروپا به سطوه آمده بودند و برخی مانند هیتلر با راه اندازی هلوکاست به دنبال نابودی مستقیم آنها بودند و برخی دیگر مانند انگلیسی ها با جمع کردن آنها در سرزمین فلسطین و درگیر کردن آنها با مردمان منطقه به دنبال نابودی آنها بودند و هستند.
آنچه مسلم است اروپایی ها بر عکس آنچه به ظاهر نشان می دهند هیچ وقت به یهودی ها علاقه نداشتند و همیشه به دنبال نابودی آنها بودند چون باور داشتند و دارند که یهودی ها در حق حضرت مسیح مظالم زیادی انجام دادند وگر نه نقشه نمی کشیدند کاری کنند یهودی ها را از اروپا دور کنند.
گو اینکه در برهه ای با راه افتادن روند صلح میان اعراب و فلسطینی ها و یهودی ها بحث ثبات حضور اسرائیلی ها در منطقه خاورمیانه جدی تر شد وامید های زیادی مبنی بر اینکه در نهایت یهودی ها سرزمینی برای اینکه بتوانند در آرامش در آن زندگی کنند به وجود آمد، ظهور افرادی مانند نتانیاهو همه این امیدها را نابود کرد.
در واقع به صورت تاریخی هم همیشه دلیل نابودی دولت هایی که به نام اسرائیل ایجاد شده اند و چه بسا حتی دیگر حکومت ها (غیر یهودی ها) حضور تندروها در قدرت بوده و هست.
تندروها با اعمال خود همیشه موجبات نابودی دولت ها و حکومت ها را همه جا در همه دوره های تاریخی ایجاد می کنند.
بزرگترین ابرقدرتهای تاریخ بشریت به دلیل تفکرهای تندروها و تمامیت خواه ها و انحصار طلبان و... نابود شده.
ظهور نتانیاهو در عرصه قدرت در اسرائیل به این دلیل بود که وی رهبری خط و مشی دشمن با روند صلح اسلو را به عهده گرفت و از همان ابتدای کار خود وعده داد دو کار را انجام دهد:
1 – کشتن و یا نابودی همه فلسطینی ها ویا وادار کردن آنها به کوچ کردن از سرزمین فلسطین.
2 – راه اندازی یک جنگ تمام عیار بر علیه کشورهای منطقه ودرگیر کردن همه آنها با جنگ های فیما بینی و درونی برای اینکه یک منطقه بی ثبات ایجاد شود و اسرائیل به عنوان تنها کشور با ثبات در این منطقه بتواند باقی بماند.
اگر به این دوره از تاریخ منطقه نگاه کنید می بینید از همان زمان که نتانیاهو در اسرائیل به قدرت رسید روند جنگ های مختلف در منطقه شروع شد و کشورهای منطقه هم با همدیگر و درون خود با جنگ های داخلی مواجه شدند.
حتی بسیاری تحلیلگران بر این باور می باشند که نتانیاهو عمدا اجازه داد تا حماس رشد کند برای اینکه رقیبی برای دولت فلسطین که پس از اوسلو ایجاد شده بود شود و در نهایت حتی ماجرای حمله 7 اکتبر هم از قبل توسط مجامع امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پیش بینی شده بوده اما دولت تندرو اسرائیل نه فقط عمدا هیچ پیش گیری ای انجام نداد بلکه حتی بسیاری از تسلیحاتی که برای این عملیات نیاز بود توسط خود اسرائیلی ها برای حماس تامین شد تا عملیات انجام شود و زمینه حمله اسرائیل به غزه فراهم شود.
طی سه ماه اخیر هم مشاهده کردیم که اسرائیلی ها با چراغ سبز و کمک ایالات متحده انواع و اقسام قتل عام ها و کشتار ها را بر علیه مردم غزه انجام دادند و همه مجامع بین المللی مجبور شدند در قبال این فجایع و نسل کشی ها سکوت کنند و حتی سازمان اونروا که چند بار جسارت انتقاد از نسل کشی های اسرائیل را پیدا کرد امروزه با اتهام همکاری با حماس و قطع کمک های مالی کشورهای حامی نسل کشی فلسطینی ها مواجه شده.
از همه اینها بگذریم به نظر می آید اسرائیلی ها پس از اینکه طرح اولشان یعنی وادار کردن فلسطینی ها به کوچ کردن به مصر با شکست مواجه شده امیدوار هستند با راه اندازی فاز دوم نقشه خود یعنی توسعه جنگ در کل منطقه به نتیجه برسند و در این راستا آنها به دنبال آن هستند که لبنان و سوریه و اردن و مصر و عراق و ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و یمن را نیز درگیر جنگ تمام عیار کنند.
برخی محافل سیاسی بر این باور می باشند که اسرائیل تصمیم گرفته به زودی به لبنان و سوریه حمله کند و قبل از این حمله نیاز دارد تا آمریکا به ایران حمله کند و ایران در واکنش به حمله آمریکا به پایگاه های آمریکایی در عراق و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حمله کند تا اول بتواند ایران را درگیر کند و بعد خود با حزب الله وارد جنگ شود.
تصور اینکه مثلا لبنانی ها و یا حتی بخشی از مردم لبنان به دنبال جنگ با اسرائیل نیستند و یا تلاش کنند از ورود به جنگ با اسرائیل پرهیز کنند تصوری ساده لوحانه بیش نیست.
مشکل لبنانی ها و یا سوری ها و یا مصریها و یا اردنی ها ویا سعودی ها ویا ... یا تفکر و یا ایدئولوژی آنها نیست.
مساله این است که رویای نیل تا فرات هنوز در سر برخی تندروهای اسرائیل هست و آنها به دنبال سرزمین این مردمان هستند و این مردمان هر کاری کنند و حتی اگر بروند ده ها معاهده صلح با اسرائیل امضا کنند باز هم تندروهای صهیونیست به دنبال نیل تا فرات هستند و در نهایت همان کاری را که امروزه با مردم غزه انجام می دهند می خواهند با آنها انجام دهند.
درگیری میلن نیروهای اسرائیلی و جنبش حماس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
گزارش و تحلیل
حمله حماس به اسرائیل؛ پیامدها و چشم انداز
اما نکته قابل تامل در این ماجرا این است که آیا اسرائیل آنقدر بزرگ و قدرتمند شده تا بتواند این لقمه را بردارد؟
گو اینکه با استفاده از تکنیک های جنگ روانی و رسانه ای اسرائیلی ها موفق شده اند در میان مردم منطقه تفرقه ایجاد کنند وامروزه مردم منطقه بر سر مقابله با اسرائیل و یا صلح با اسرائیل با هم اختلاف نظر دارند اما عملکرد حکومت تندرو اسرائیل موجب آن شده که بسیاری دوباره درباره نظر و تفکر خود نسبت به اسرائیل تغییر باور دهند.
بدیهی است در صورتی که تندروهای اسرائیل شروع کنند فاز دوم نقشه خود را پیاده کردن آنوقت بسیاری از آنهایی که گول صلح و مصالحه با اسرائیل راخوردند از نظر خود باز خواهند گشت و دوباره کل منطقه خاورمیانه بر علیه اسرائیل خواهد شد و اسرائیل هر کاری کند امکان مقابله با همه در منطقه را نخواهد داشت.
امروزه جنگ غزه ضربه های بسیار سنگین بر علیه اقتصاد اسرائیل وارد کرده، حال تصور کنید که اسرائیل بخواهد با همه کشورهای منطقه وارد جنگ شود.
همین ماجرا کافی است که اسرائیل با ورشکستگی اقتصادی مواجه شود و فروبپاشد و حتی صدها بمب اتمی که دارند هم برای بقای اسرائیل کافی نخواهد بود.
آنچه مسلم است این می باشد که طبق معمول تندروها با عملکرد خود امروزه اسرائیل را به سمت نابودی می برند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала