گزارش و تحلیل

رسانه: برادلی های آمریکایی با نشان های نازی در زمستان تکه آهنی بیش نیستند

© Photo / Public domain / Pvt. 1st Class Prince Hearnsخودروی زرهی برادلی
خودروی زرهی برادلی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
اشتراک
نشریه معتبر نظامی آمریکایی به نقل از کانال تلویزیونی سی ان ان مینویسد، نیروهای مسلح اوکراین از خودروهای جنگی برادلی آمریکایی ناامید شده اند، زیرا حفاظت زرهی آنها ضعیف است و مهمات کافی برای آنها وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "میلیتاری واچ مگزین" ایالات متحده از آوریل 2023 خودروهای زرهی برادلی را به اوکراین عرضه کرده است. و اکنون کانال CNN پس از چندین ماه گزارش در مورد تلفات سنگین در واحدهای نیروهای مسلح اوکراین که از برادلی استفاده می کنند، گفت که ارتش اوکراین از عملکرد این تجهیزات علیه نیروهای روسی ناراضی است.
این وسایل نقلیه، همانطور که سی ان ان می گوید، در جریان ضدحمله ناکام اوکراینی که در ژوئن 2023 آغاز شد، "در نوک نیزه" آن ضدحمله بودند. تاکید شده است که از آنجایی که "ده ها" خودرو "در جنگ آسیب دیده و یا نابود شده اند"، ذخیره تجهیزات در جبهه "محدود" است. علاوه بر این، نظامیان اوکراینی از برادلی ها به دلیل شرایط فنی ضعیف آنها و به ویژه اینکه آنها "در زمستان سخت اوکراین مقاومت نمی کنند" انتقاد کردند.
گفتنی است که تولید برادلی در ایالات متحده در سال 1995 متوقف شد. و ده سال بعد، اکثریت قریب به اتفاق برادلی های ساخته شده برای ارتش ایالات متحده، از خدمت خارج شدند یا در انبار قرار گرفتند.
منابع غربی تخمین می زنند که از حدود 200 خودروی جنگی برادلی تحویل داده شده به اوکراین، بیش از 80 دستگاه در عرض 5 ماه از بین رفته است (منابع غربی تلفات بیش از 50 دستگاه را تأیید کرده اند). اولین تصاویر از برادلی های منهدم شده به همراه تانک های آلمانی لئوپارد A62، در ماه ژوئن منتشر شد و پس از آن واشنگتن قول داد خودروهای زرهی جدیدی را برای جایگزینی خودروهای تخریب شده عرضه کند.
تصاویر منتشر شده توسط منابع روسی در 22 ژوئیه یک "قبرستان" از این خودروهای جنگی پیاده نظام را در نزدیکی روستای "رابوتینو" در منطقه "زاپوروژیه" نشان می دهد. شکایات در مورد ویژگی های رزمی برادلی (به ویژه حفاظت زرهی آن که برای مبارزه با نیروهای مسلح قدرتمند دشمن کافی نیست) با کمبود فزاینده مهمات در میان واحدهای نیروهای مسلح اوکراین که از این خودروهای جنگی پیاده نظام استفاده می کنند تشدید می شود. به ویژه، مشکل کمبود مهمات، که بسیاری از واحدهای زمینی ارتش اوکراین را تحت تأثیر قرار داد، در جریان مصاحبه با پرسنل تیپ 47 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین روشن شد.
اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2024
ارتش اوکراین "مرده" است
علاوه بر شکایات فعلی در مورد ویژگی های رزمی خودروی رزمی پیاده نظام برادلی، دلیل دیگری نیز توجه رسانه ها را به خود جلب کرد: در ویدئویی که خدمه اوکراینی در حال تعمیر یکی از خودروها در خط مقدم در دونباس بودند، نمادهای نازی ها روی آن مشاهده شد. گزارش های تلویزیون محلی همچنین نشان می دهد که خودروهای زرهی آلمانی با نشان های نازی وارد اوکراین شده اند. طبیعی است که رسانه های دولتی روسیه از توجه به این موضوع کوتاهی نکرده اند.
اما حتی قبل از توسعه عملیات ویژه نظامی روسیه در فوریه 2022، علایم نازی اغلب بروی وسایل نیروهای مسلح اوکراین دیده می شد. گزارش های دولت ایالات متحده به طور مداوم بر محبوبیت ایدئولوژی نازی در میان شبه نظامیان اوکراینی تأکید می کند. محافظان امنیتی رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در حالی که یونیفورم هایی با جمجمه و استخوان های متقاطع بر اساس نمادهای لشکر سوم زرهی اس اس نازی "توتن کوپف" پوشیده بودند، توسط دوربین ها تلویزیونی شکار شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала