رئیسی: مرز ایران و پاکستان باید در مقابل هرگونه ناامنی حفاظت شود

© Photo / IRNAدیدار رئیس جمهورایران با سفیر پاکستان در ایران
دیدار رئیس جمهورایران با سفیر پاکستان در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2024
اشتراک
سید ابراهیم رئیسی در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید پاکستان در ایران تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران، مرزها فرصتی برای تبادلات اقتصادی و ارتقای امنیت همسایگان هستند و لازم است از این فرصت در مقابل هرگونه عامل ناامنی حفاظت شود.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از تسنیم، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، ظهر امروز شنبه در آیین دریافت استوارنامه "محمد مدثر تیپو" سفیر جدید پاکستان، با بیان اینکه دو کشور برادر ایران و پاکستان دارای پیوندهای ناگسستنی بوده و روابط آنان ریشه در دین، فرهنگ و تمدن مشترک دارد، به سیاست همسایگی و همگرایی در دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران، مرزها فرصتی برای تبادلات اقتصادی و ارتقای امنیت همسایگان هستند و لازم است از این فرصت در مقابل هرگونه عامل ناامنی حفاظت شود.
رئیس جمهور ایران، امنیت پاکستان را امنیت ایران دانست و با اشاره به آثار و تبعات بسیار مخرب فعالیت گروهک‌های تروریستی دست‌نشانده آمریکا در منطقه طی سال‌های گذشته به ویژه در عراق و سوریه، حضور و فعالیت این جریان‌های تروریستی و نیابتی بیگانگان را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه دانست و از همکاری منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم استقبال کرد.
محمد مدثر تیپو، سفیر پاکستان در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
سفیر پاکستان در ایران: زمان برای ورق زدن برگ جدید در روابط دوجانبه آغاز شد
رئیسی مرز میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را فرصتی برای توسعه و آبادانی متقابل دانست و با اشاره به عزم و اراده مسئولان عالی دو کشور برای توسعه روابط درعرصه‌های مختلف به ویژه بخش‌های تجاری و اقتصادی، بر اجرایی شدن برنامه‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان یافته تاکید کرد.
سفیر پاکستان در ایران خاطرنشان کرد: به رغم تلاش دشمنان و بدخواهان ایران و پاکستان برای ایجاد خدشه در روابط دو کشور، اما روابط ما تاریخی و راهبردی است و پاکستان آمادگی دارد تا فصل جدیدی از روابط برادرانه با ایران را بگشاید. مسئولان پاکستان خود را نسبت به حفظ امنیت نقاط مرزی و مقابله با هرگونه نا‌امنی در این مناطق متعهد می‌دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала