- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

واکنش وزارت خارجه روسیه درباره حمله اوکراین به هواپیمای نظامی روسی

© Photo / Eyewitness photoواکنش وزارت خارجه روسیه درباره حمله اوکراین به هواپیمای نظامی روسی
واکنش وزارت خارجه روسیه درباره حمله اوکراین به هواپیمای نظامی روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: حمله کی‌یف به هواپیمای ایل-76 آگاهانه و عمدی بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در خصوص حمله کی‌یف به هواپیمای نظامی ترابری روسی واکنش نشان داده و آنرا عمدی خواند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو حمله کی یف به هواپیمای ایل-76 را به شدت محکوم می کند؛ این یک اقدام تروریستی عمدی و آگاهانه است که به وضوح ناتوانی مقامات اوکراینی را در مذاکره نشان می دهد.
در اطلاعیه منتشر شده در سایت وزارت خارجه روسیه آمده است: ما اقدام تروریستی رژیم کی‌یف در منطقه بلگورود را به شدت محکوم می کنیم. همه افراد درگیر در آن، از جمله سازمان‌دهندگان و عاملان آن از میان مقامات نظامی و غیرنظامی اوکراین، شناسایی خواهند شد و طبق قوانین روسیه مجازات اجتناب‌ناپذیری خواهند داشت.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری ایل-76 نیروی هوافضای روسیه با 65 اسیر اوکراینی که برای مبادله در حال انتقال بودند و همچنین خدمه و افراد همراه در منطقه بلگورود سقوط کرد.
به گفته آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه ، این هواپیما توسط ارتش اوکراین با "سه موشک ضد هوایی - پاتریوت یا IRIS-T" سرنگون شد. ویاچسلاو ولودین، رئیس دوما دستور داد پیامی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ، پارلمان آلمان در رابطه با سقوط هواپیمای ایل-76 تهیه شود و همچنین پیشنهاد کرد که بررسی شود از چه موشک ها و پرتابگرهایی برای ساقط کردن آن استفاده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала