صدر اعظم آلمان: استعفا نخواهم داد

© AP Photo / Michele TantussiКанцлер Германии Олаф Шольц в Большом зале Народного собрания в Пекине
Канцлер Германии Олаф Шольц в Большом зале Народного собрания в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
اولاف شولتز گفت که برنامه ای برای استعفای زودهنگام از سمت صدراعظم ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در مصاحبه با نشریه Zeit گفت که قصد ندارد زودتر از موعد از سمت خود کناره گیری کند یا موضوع رای اعتماد به دولت خود را به پارلمان ارائه کند.
پیشتر، تعدادی از نشریات گزارش داده بودند که شولتز می تواند در اوایل سال 2024 پست صدراعظم را ترک کند و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان را محتمل ترین جانشین وی نامیدند.
شولتز گزارش‌های رسانه‌ها در مورد این نشست را که در آن مسائل مربوط به تغییر صدراعظم یا رای اعتماد مورد بحث قرار گرفته بود، "افسانه" نامید. در جواب به این سوال که آیا صدر اعظم به این فکر می کند که همه چیز را رها کند، صدراعظم پاسخ داد: خیر. من هم گاهی به خودم شک می کنم. با این حال، سوال شما این بود که آیا به استعفا فکر کردم یا خیر. پاسخ منفی است.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
چندرسانه ای
اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در حین سخنرانی در حومه برلین، توسط حاضرین هو شد + ویدئو
در ماه دسامبر، فریدریش مرز، رئیس بزرگترین حزب اپوزیسیون آلمان، اتحادیه دموکرات مسیحی از اولاف شولتز صدراعظم آلمان خواست تا توافقات حاصل شده با ایالت های فدرال در مورد مسائل مهاجرت را به لایحه هایی تبدیل کند و تصویب آنها را با رای گیری اعتماد به خود شولز در پارلمان مرتبط کند. علاوه بر این، سایر نیروهای مخالف، به عنوان مثال، حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان نیز خواستار تغییر دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.
در اوایل ژانویه،نشریه بیلد نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه INSA را منتشر کرد که بر اساس آن 64.3 درصد از پاسخ دهندگان موافق جایگزینی شولتز با پیستوریوس بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала