رسانه از اعتراف لندن به "بهبود شرایط ارتش روسیه در دو سال اخیر" خبر داد

© Sputnik / Alexey Maishevنیروهای ارتش روسیه
نیروهای ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2024
اشتراک
نشریه "بریکینگ دیفنس" به نقل از یک مقام انگلیسی که نامش فاش نشده گزارش می دهد، ارتش روسیه در تقریباً دو سال عملیات ویژه در اوکراین با تجربه تر شده و مهارت های آن همچنان در حال بهبود است.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می‌گوید: "دو سال درس‌های جنگ، ارتش روسیه را به نیروی بسیار "با تجربه‌تر" تبدیل کرده است."
به گفته این مقام، خطوط دفاعی روسیه "به خوبی ساخته شده، به خوبی کار دفاعی را انجام داده و به خوبی استتار می شوند. وی افزود که نیروهای روسی همچنین در حال بهبود حملات مبتنی بر اطلاعات هستند.
این مقام انگلیسی گفت: "پیشروی‌های روسیه، آغاز یک حمله متقابل را برای اوکراین دشوارتر کرده و همچنین او را مجبور به توسل به تاکتیک‌های مناسب‌تر با جنگ جهانی دوم، مانند اتکا بیشتر بر استفاده از تانک‌ها، کرده است.
ضدحمله اوکراین در 4 ژوئن 2023 آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" نه تنها متوقف شده است، بلکه شکست خورده است. در ژانویه، پوتین خاطرنشان کرد که اوکراین در ضدحمله شکست خورده است، ابتکار عمل در دست نیروهای مسلح روسیه بوده و اگر به همین منوال ادامه یابد، به زودی مسئله دولت اوکراین مطرح خواهد شد. همانطور که سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در 19 دسامبر گزارش داد، نیروهای مسلح اوکراین 159 هزار نظامی، 121 هواپیما، 766 تانک از جمله 37 تانک لئوپارد را از دست داده اند. شایگو پیش از این اعلام کرده بود که تامین تسلیحات غربی و وارد کردن ذخایر استراتژیک به نبرد توسط فرماندهی اوکراین تغییری در وضعیت میدان نبرد ایجاد نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала