- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اعلام تعداد نظامیان اوکراینی آموزش دیده توسط امریکا و متحدانش

© AP Photo / Iryna Rybakovaاعلام تعداد نظامیان اوکراینی آموزش دیده توسط امریکا و متحدانش
اعلام تعداد نظامیان اوکراینی آموزش دیده توسط امریکا و متحدانش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2024
اشتراک
ایالات متحده و تقریبا 30 متحدش، 118 هزار سرباز اوکراینی را آموزش دادند.
به گزارش اسپوتنیک، آسوشیتدپرس به نقل از سرهنگ مارتین اودانل، سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا اطلاع داد که ایالات متحده و تقریبا 30 متحدش، 118 هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده اند.
خاطرنشان می شود که از این تعداد، حدود 18 هزار پرسنل نظامی توسط ایالات متحده، حدود 16 هزار و 300 نفر توسط آلمان آموزش دیده اند.
پیش از این، جمهوری خواهان سنا را از بررسی درخواست کاخ سفید برای بودجه برای اوکراین، اسرائیل و سایر نیازها ممانعت کردند - در مجموع 106 میلیارد دلار، که 61 میلیارد دلار آن برای اوکراین در نظر گرفته شده است. مجلس نمایندگان نیز عجله ای برای تصویب پروژه مربوطه ندارد. هر دو مجلس کنگره باید این درخواست را تایید کنند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала