گزارش و تحلیل

وزیر نیروی ایران در گفتگو با اسپوتنیک: نیروگاه مشگین شهر با انرژی تجدید پذیر است

© Sputnikنوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2024
اشتراک
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران و سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی‌ های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق امروز دوشنبه با حضور وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.
نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در فضایی به وسعت ۸۰۰۰ متر مربع با حضور ۱۲۵ شرکت داخلی و نمایندگانی از شرکت‌ های خارجی و نمایشگاه بین المللی انرژی‌ های تجدیدپذیر و بهره‌ وری انرژی با حضور حدود ۱۰۰ شرکت داخلی و ۱۳ نمایندگی شرکت‌ های خارجی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق در چهار سالن نمایشگاهی با حدود ۱۱۳ غرفه نمایشگاهی در فضایی به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر شده است.
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو از امکان اتصال برقی بین ایران و ترکیه و از آن طریق با اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر هم می‌توانند برق صادر کنند.
خطوط لازم بین ایران و ترکیه احداث شده و آزمایش‌ های لازم را با موفقیت انجام داده است.
وی ادامه داد: بر این اساس از این به بعد امکان صادرات برق ایران به بازار ترکیه و از آن طریق اتحادیه اروپا فراهم شده است.
وزیر نیرو از فراهم شدن امکان صادرات برق تجدیدپذیر خبر داد و افزود: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر هم می‌توانند برق صادر کنند.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در ادامه در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار اسپوتنیک در تهران پیرامون نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر گفت:
یکی از انواع انرژی‌ های تجدید پذیر نیروگاه‌ های زمین گرمایی است که در بسیاری از کشور ها به ویژه کشور های اسکاندیناوی مورد استفاده واقع می‌شود.

در کشور ما از سال‌ های گذشته طرحی در منطقه مشکین شهر برای استفاده از انرژی زمین گرمایی تعریف شده بود و این پروژه با فناوری کاملاً ایرانی و با طرح تحقیقاتی_اجرایی انجام شده؛ مرحله به مرحله این طرح پیش رفته و اکنون در مراحل پایانی است امیدواریم با راه‌اندازی این نیروگاه راه برای استفاده از این نوع انرژی برای تولید برق به صورت گسترده در کشور فراهم شود.
وی ضمن تاکید بر این نکته که امسال ایران در چهارمین سال خشکسالی هست، افزود:
با مدیریت مناسب و با یک اقدام ملی میان خادمان حوزه آب و مردم عزیز، آب امسال برای همگان تامین خواهد شد.
وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران شرایط آب دریای خزر را در طول سالیان متغیر توصیف کرد و اظهار داشت:
اگر روند دریای خزر را در شرایط و سال‌ های مختلف بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که این دریاچه روند متغیری داشته؛ در برخی سال‌ ها شاهد افزایش سطح آب دریاچه و در برخی سال‌ ها شاهد کاهش آن بوده‌ ایم با مدیریتی که کشور های همسایه روی منابع ورودی به دریای خزر خواهند داشت امیدواریم مشکلی پیش نیاید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала