پاکستان: نمی خواهیم درگیری با ایران را تشدید کنیم

© AP Photo / K.M. Chaudaryآمادگی آمریکا برای قطع کمک مالی به پاکستان
آمادگی آمریکا برای قطع کمک مالی به پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2024
اشتراک
ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بحبوحه تبادل اخیر حملات موشکی و هوایی بین ایران و پاکستان اعلام کرد اسلام آباد نمی خواهد روابط خود را با تهران را تیره کند.
به گزارش اسپوتنیک، او در تماس تلفنی با خبرگزاری بلومبرگ گفت: "ما بارها گفته‌ایم که ایران دوست است... ما خواهان تشدید تنش نیستیم و احساسات مشابهی را از طرف آنها (تهران) می‌بینیم".
بلومبرگ خاطرنشان می کند، پس از متشنج شدن وضعیت بین این دو کشور به دنبال حملات موشکی، دیپلمات ها "از واشنگتن تا پکن" از پاکستان و ایران خواستند خویشتنداری نشان دهند.
Дым, поднимающийся над зданием, пострадавшим от удара в Эрбиле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024
گزارش و تحلیل
نماینده زاهدان: ایران و پاکستان روابطی به عمق تاریخ دارند
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه 16 ژانویه اعلام کرد که با موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه اصلی گروه تروریستی جیش العدل واقع در استان بلوچستان پاکستان در مرز ایران حمله کرده است. پاکستان حمله ایران را به شدت محکوم کرد و روز چهارشنبه سفیر خود را از تهران فراخواند و همچنین اعلام که سفیر ایران نیز فعلا نمی تواند به ماموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد ادامه دهد.
وزارت امور خارجه پاکستان در 18 ژانویه از یک سری حملات به مخفیگاه های تروریست ها در استان سیستان و بلوچستان ایران خبر داد. وزارت امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد که هدف این عملیات تروریست‌های پاکستانی الاصل در مناطق غیرقابل کنترل در داخل ایران بودند که خود را "سرماچار" می‌خواندند. وزارت امور خارجه پاکستان در عین حال خاطرنشان کرد که پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد و هدف از این حملات تنها تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала