تحلیلگر نظامی آمریکا: حملات روسیه "شوق" مزدوران خارجی ارتش اوکراین را تضعیف می کند

© AP Photo / Michal DyjukВоенные-волонтеры во время практики на полигоне. Архивное фото
Военные-волонтеры во время практики на полигоне. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024
اشتراک
در میان تلفات نیروی انسانی ناشی از حمله متقابل نافرجام اوکراین، صفوف نظامی این کشور توسط مزدوران خارجی تقویت شده است. اما روسیه در جریان عملیات ویژه به حملات دقیق خود به مراکز آموزشی ادامه می دهد.
کارن کویتکوفسکی، سرهنگ دوم نیروی هوایی آمریکا، تحلیلگر سابق وزارت دفاع ایالات متحده به اسپوتنیک گفت: حملاتی مانند آنچه روسیه به خارکف انجام داد، "سطح خطر" را برای خارجی هایی که برای پول به اوکراین آمده اند افزایش می دهد. روسیه پیامی قدرتمند به تمام جنگجویان خارجی و سایرینی که آماده اند برای دریافت پول نقد به نیروهای رژیم کی یف بپیوندند ارسال می کند.
وی افزود: کویتکوفسکی گفت: شاید آنها به پول بیشتری نیاز داشته باشند، و اگر این اتفاق نیفتد، بدون شک شور و شوق آنها را کاهش می دهد.
وزارت دفاع روسیه در 16 ژانویه از حمله دقیقی به محل موقت مزدوران خارجی در خارکف که عمدتاً مزدوران فرانسوی بودند، خبر داد. در نتیجه این حمله، ساختمان اسکان مزدوران خارجی به طور کامل تخریب شد. بیش از 60 مزدورخارجی کشته شده و بیش از 20 نفر به مرکز پزشکی منتقل شدند.
این کارشناس با تأمل در مورد نوع افرادی که در میان تلفات ضد حمله نافرجام و تلفات هنگفت ارتش اوکراین برای ارتش اوکراین می جنگند، گفت که آنها محصول سال ها جنگ و افول اجتماعی در غرب هستند.
وی در مورد اینکه چه نوع افرادی می خواهند برای رژیم کی یف بجنگند، گفت: آمریکایی هایی هستند که پس از عملیات های مختلف ایالات متحده در عراق، افغانستان، حتی یوگسلاوی سابق و بسیاری جاهای دیگر، خود را از نظر روانی با کار و زندگی عادی ناسازگار دیده اند. بدون شک برخی از افراد غیراجتماعی هستند که از تیراندازی به افراد لذت می‌برند، اما برخی دیگر آرزو دارند که احساس کنند بخشی از چیزی واقعی هستند، و جنگیدن به آنها این امکان را می‌دهد.
مزدوران بیش از 40 کشور در کنار کی یف در استان زاپروژیا می جنگند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
مزدوران بیش از 40 کشور در کنار کی یف در استان زاپروژیا می جنگند
با وجود شواهد فزاینده مبنی بر اینکه با مزدوران بد رفتار می‌شود، دستمزد کمی دریافت می‌کنند و اغلب یک هدف ویژه برای ارتش روسیه هستند، آنها همچنان به ارتقای صفوف نیروهای مسلح اوکراین ادامه می‌دهند.
کویتکوفسکی گفت: من فکر می‌کنم بیشتر کسانی که مستقیماً برای اوکراینی‌ها کار می‌کنند، احتمالاً بیشترآماتورها هستند تا حرفه‌ای‌ها، اما دولت ایالات متحده، مانند بریتانیایی‌ها و دیگران، افراد توانمندتر را در این عرصه استخدام می‌کند. از این نظر، من به یکی از تک تیراندازان آمریکایی مربوط به کودتای میدان 2014 فکر می کنم، برایان بوینگر، که سابقه کار در ارتش و تجربه جنگیدن در عراق را داشت، و بعداً پس از ترک خدمت، شروع به فعالیت درسرویس های ایالات متحده کرد.
از آنجایی که اوکراین به دلیل رهبری ضعیف سیاسی و نظامی با مشکلات استخدام مواجه است، این کارشناس استدلال کرد که به اصطلاح این سربازان قادر خواهند بود به سرعت نشانه های شکست در رژیم کی یف را تشخیص دهند.
با این حال، کویتکوفسکی اضافه کرد: روس هراسان و دیگران ممکن است بخواهند برای ادامه بن بست باقی بمانند، تا زمانی که بتوانند حقوق خود را دریافت کنند یا در غیر این صورت نوعی پاداش مادی به دست آورند.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала