- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مزدوران بیش از 40 کشور در کنار کی یف در استان زاپروژیا می جنگند

© REUTERS / Gleb Garanichمزدوران بیش از 40 کشور در کنار کی یف در استان زاپروژیا می جنگند
مزدوران بیش از 40 کشور در کنار کی یف در استان زاپروژیا می جنگند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2022
اشتراک
ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای کل استان زاپروژیا اعلام مزدورانی از 40 کشور در حال حاضر برای کی یف در نبردها در این استان می جنگند که بیشتر آنها لهستانی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، روگوف گفت: "تعداد زیادی از جنگجویان خارجی وجود دارند. مخصوصاً در استان زاپروژیا است که آنها از نظر میزان حضور پیشتاز هستند. تا همین چندی پیش آنها از 34 کشور بودند اما امروز می توانیم بگوئیم از بیش از 40 کشور آمده اند."
به گفته وی، بیشتر آنها مزدوران لهستانی هستند و تعداد فقط مزدوران لهستانی در امتداد خط رویارویی نظامی در زاپروژیا که از شرکت های نظامی خصوصی دارای مجوز و در واقع اغلب افسران حرفه ای هستند بیش از پنج هزار نفر است. همچنین تعداد زیادی از ستیزه جویان گرجستانی و تعداد زیادی چچن زبانان وجود دارند.
پرچم اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
فرانسه و بریتانیا قصد خود را برای کمک به اوکراین اعلام کردند
پیش از این، روگوف از تقویت گروه نظامی اوکراین در راستای زاپروژیا خبر داده بود.
امروزه روسیه بیش از 70 درصد از استان ژاپروژیا را تحت کنترل دارد. شهر زاپروژیا ، مرکز این استان تحت کنترل اوکراین باقی مانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала