انتقاد دوباره روسیه از فرمول صلح زلنسکی

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در کانال تلگرامی خود در خصوص مجمع اقتصادی داووس گفت: "به اصطلاح فرمول صلح ولادیمیر زلنسکی تبلیغاتی است که هیچ ربطی به واقعیت ندارد."
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نوشت: "حتی اظهار نظر در مورد نشست داووس درباره "فرمول صلح" زلنسکی دشوار است. چند نفر از بزرگسالان و افراد صاحب قدرت گرد هم آمدند تا راه‌های دستیابی به صلح در اوکراین را بر اساس تبلیغات آشکاری که هیچ ربطی به واقعیت ندارد، به بحث بگذارند".
نماینده دائم روسیه خاطرنشان کرد که این عبارت به گونه ای نوشته شده است که گویی خطاب به طرف تسلیم کننده است، در حالی که این حتی از راه دور وضعیت واقعی را منعکس نمی کند.
اولیانوف اضافه کرد: "به نظر می رسد که می توان بدون مشارکت یکی از دو طرف ذینفع و بدون در نظر گرفتن واقعیت های میدانی، در مورد توافقات صلح فرضی صحبت کرد. در واقع، شکست این رویداد توسط شرکت کنندگان آن که جهت گیری خود را در زمان، مکان و واقعیت از دست دادند، از پیش تعیین شده بود."
نشستی درباره به اصطلاح "فرمول صلح" برای حل و فصل مناقشه اوکراین در 14 ژانویه در داووس در سطح مشاوران امنیت ملی برگزار شد. 83 هیئت در آن شرکت داشتند. پیشتر ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس گفته بود که هیچ جایگزینی برای مشارکت روسیه در حل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین وجود ندارد و برگزاری کنفرانس صلح بدون روسیه غیرممکن است. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در اظهار نظر در مورد این مجمع گفت: "درک روزافزونی در جهان وجود دارد که دستیابی به یک حل و فصل پایدار در اوکراین بدون روسیه غیرممکن است و جلسات در "فرمت کپنهاگ" مضر است."
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب از روسیه برای مذاکره دعوت می کند اما در عین حال امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که اکنون هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت در اوکراین برای انتقال به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала