پوتین: دولت اوکراین به زودی زیر سوال خواهد رفت

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین شکست خورده است و اگر به همین منوال ادامه یابد، به زودی دولت اوکراین زیر سوال خواهد رفت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در نشستی با روسای شهرداری‌های منطقه ای روسیه گفت: "با امتناع از مذاکره، حاضر به انجام این کار نشدند. ما در همه چیز توافق کردیم. یک روز بعد همه توافقات را به سطل زباله انداختند، حالا علناً گفته اند، از جمله رئیس همین گروه مذاکره کننده. گفت: بله، ما آماده بودیم، آن را از دست دادیم، زیرا نخست وزیر وقت انگلیس، آقای جانسون آمد و ما را متقاعد کرد که این توافقات را اجرا نکنیم. خب احمق ها، نه؟ و صراحتاً می گویند که اگر ما دنبال آن می رفتیم، همه چیز خیلی وقت پیش، یک سال و نیم پیش تمام شده بود."
پوتین افزود که چنین تصمیمی از سوی رهبری اوکراین بار دیگر تاکید می کند که آنها "مردم مستقلی نیستند".
رهبر روسیه همچنین خاطرنشان کرد که فرمول صلح ولادیمیر زلنسکی خواسته های بازدارنده برای گفتگوی مسالمت آمیز است.
وی ادامه داد: "به اصطلاح "فرمول صلح" که در غرب و اوکراین درباره آن صحبت می شود، ادامه اجرای فرمان رئیس جمهور اوکراین مبنی بر ممنوعیت مذاکره با روسیه است. همین است. اینها الزامات بازدارنده برای فرآیند مذاکره هستند."
رئیس جمهور روسیه درباره حملات نیروهای مسلح اوکراین به اهداف غیرنظامی در روسیه توضیح داد که کی یف می خواهد به مردم اوکراین و حامیان مالی نشان دهد که ظاهراً قادر به پاسخگویی به اقدامات مسکو هستند.
وی تاکید گرد: "مردم از بیرون می پرسند: چرا مقامات کی یف چنین کارهایی انجام می دهند؟ آنها شهرها و شهرک های آرام را گلوله باران می کنند و به محل های تجمع غیرنظامیان ضربه می زنند. چه معنای نظامی در این موضوع است؟ هیچ. چرا آن ها این کار را انجام دادند؟ پاسخی وجود دارد. اولین مورد این است که به مردم خود و حامیان مالی آنها که برای اسلحه و مهمات پول می دهند نشان دهید که قادر به پاسخگویی به اقدامات روسیه هستند."
پوتین تاکید کرد که روسیه همیشه از منافع خود دفاع کرده و اکنون نیز دفاع خواهد کرد. در عین حال، او ادامه داد، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایده های ملی گرایانه در اوکراین قوی تر شد، همه اینها به وضعیت فعلی منجر شد.
"فرمول صلح" که توسط کی یف توسعه و ترویج شده است، مستلزم احیای تمامیت ارضی اوکراین، ارائه ضمانت های امنیتی یورو-آتلانتیک برای آن و ایجاد یک دادگاه ویژه برای بررسی "جنایات جنگی" منتسب به روسیه است. "فرمول صلح زلنسکی" در مسکو کاملاً از واقعیت جدا خوانده شده است.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب از روسیه برای مذاکره دعوت می کند اما در عین حال امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد.
پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی است؛ در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت و واقعیت های جدید در نظر گرفته شده و همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала