رسانه: اروپا از ایجاد ماموریت حفاظت از کشتی ها در دریای سرخ حمایت می کند

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
رویترز به نقل از دیپلمات های اروپایی گزارش می دهد که کشورهای اتحادیه اروپا در ابتدا از ایده ایجاد یک ماموریت دریایی برای محافظت از کشتی ها در دریای سرخ حمایت کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که پس از حملات حوثی های یمنی به کشتی‌های غیرنظامی، پیشنهادی را برای ایجاد یک مأموریت دریایی در دریای سرخ به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال کرده است.
رویترز در مطلبی اعلام کرد: "کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور آزمایشی از ایجاد یک ماموریت دریایی برای محافظت از کشتی ها در برابر حملات شورشیان حوثی تحت حمایت ایران در دریای سرخ حمایت کرده اند."
دیپلمات ها می گویند کشورهای اتحادیه اروپا هدف دارند حداقل تا 19 فوریه یک ماموریت ایجاد کنند. خاطرنشان می شود که اتحادیه اروپا اقدامات خود را با سایر شرکا در منطقه هماهنگ خواهد کرد.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
در شب 12 ژانویه، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن حکومت می‌کنند آغاز کرده و آن را پاسخی به تهدید آزادی دریانوردی در دریای سرخ خواندند.
محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، آن را یک وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها گفت: آمریکا و انگلیس 73 حمله به یمن انجام دادند که در نتیجه آن پنج جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала