اهداف رویارویی با نیروهای آمریکایی در دریای سرخ

© AFP 2023 / Leila GorchevГрузовое судно в Красном море
Грузовое судно в Красном море  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2024
اشتراک
توفیق الحمیری، مشاور وزارت اطلاعات در دولت موقت صنعا، وابسته به انصارالله، درباره اهداف رویارویی با نیروهای آمریکایی در دریای سرخ توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک این مقام یمن در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار اسپوتنیک گفت: هدف از حمله به کشتی های اسرائیلی کمک به فلسطینی ها در نوار غزه است.
وی بیان داشت: ما برای پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس آماده می شویم. و ما به هژمونی آمریکا در جهان پایان خواهیم داد. ما می بینیم که بقیه کشورهای ائتلاف (به طور رسمی 22 نفر از آنها هستند) در خصومت ها شرکت نمی کنند. همه دنیا متقاعد شده اند که این کشورها فقط ابزار تجاوز آمریکا هستند.
توفیق الحمیری خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که این کشورها همچنان فاصله خود را از تجاوز علیه مردم یمن حفظ کنند. به نفع آنها نیست. کشورهای عربی می بینند که این یمن است که از منافع کل جهان عرب و اسلام محافظت می کند. اما آمریکایی ها، انگلیسی ها و اسرائیلی ها اولین دشمنان جهان عرب هستند.
در اواسط نوامبر، نیروهای شیعه انصارالله (حوثی‌ها) که بر شمال یمن حکومت می‌کنند، برای حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه، حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ را آغاز کردند و باعث کاهش شدید ترافیک کشتی‌ها در این منطقه شدند.
ایالات متحده نیز به نوبه خود از عملیات مشترک با ده کشور دیگر برای حفاظت از کشتیرانی در این منطقه خبر داد. انصارالله در پاسخ به این امر تهدید کرد که حق حمله به کشتی های کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف را برای خود محفوظ می دارد. چندین درگیری در دریا بین حوثی ها و ارتش آمریکا رخ داده است.
آمریکا و بریتانیا جمعه شب عملیاتی را علیه جنبش انصارالله انجام دادند و اهدافی را در چهار استان یمن بمباران کردند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آن را پاسخی به تهدید آزادی کشتیرانی خواند، بدون اینکه احتمال ادامه اقدام نظامی را رد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала