اعتراض چین نسبت به تبریک ژاپن به برنده انتخابات تایوان

CC BY-SA 4.0 / Supreme Dragon / Flags of the Cross-Strait entities (cropped photo)پرچم چین تایوان
پرچم چین تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2024
اشتراک
سفارت چین در ژاپن: اقدامات مربوطه مداخله جدی در امور داخلی چین و نقض جدی اصل "چین واحد" است.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت چین در ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که چین نارضایتی و اعتراض شدید خود در رابطه با تبریک وزیر خارجه ژاپن به لای چینگده، یکی از حامیان استقلال تایوان که در انتخابات تایوان پیروز شد، نسبت به ژاپن ابراز می کند.
روز قبل، وزارت خارجه ژاپن گزارش داد که یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن پیروزی لای چینگده در تایوان را تبریک گفت.
سفارت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اقدامات مربوطه مداخله جدی در امور داخلی چین و نقض جدی اصل "چین واحد" است.
خاطرنشان می شود که چین نارضایتی شدید خود را از این امر ابراز می کند و به شدت نسبت به این موضوع اعتراض می کند. سفارت خاطرنشان کرد که یک اخطار سختگیرانه به ژاپن ارائه کرده است.
در بیانیه منتشره چین آمده است: « ما به طور جدی از ژاپن می‌خواهیم که تاریخ تهاجم خود به تایوان را عمیقاً مورد بازنگری قرار بدهد، به تعهدات خود در مورد موضوع تایوان پایبند بماند، سیگنال‌های نادرست به جدایی‌طلبان تایوانی ارسال نکند و در صلح و ثبات در تنگه تایوان و همچنین چین و روابط با ژاپن دخالت نکند".
Люди стоят в очереди на избирательный участок в Тайване - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
واکنش چین به نتایج انتخابات رئیس دولت در تایوان
گفتنی است، بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات تایوان، انتخابات ریاست دولت و معاونان یوان (پارلمان) قانونگذاری روز شنبه، 13 ژانویه در تایوان برگزار شد، مشارکت مردمی 69.8 درصد بود. 19.5 میلیون نفر در روز شنبه واجد شرایط رای دادن بودند که در مجموع 17795 شعبه رای در سراسر جزیره راه اندازی شد.
لای چینگده، رئیس حزب "پیشرو دموکرات"، حامی استقلال تایوان با 40.05 درصد آرا رئیس دولت جدید تایوان شد و مقام دوم به هو یویی، نامزد مخالف حزب کومین تانگ (33.4 درصد)، رئیس حزب مردم تایوان رسید. کو ونژه از سرگیری تدریجی گفتگو با سرزمین اصلی دفاع کرد و آماده تماس با پکن و ایالات متحده با حفظ وضعیت موجود و شیوه زندگی موجود در تایوان بود و 26.45 درصد از آرا را به دست آورد.
در بیانیه وزارت امور خارجه چین پیرامون انتخابات رئیس دولت تایوان آمده است: «موضوع تایوان موضوع داخلی چین است. مهم نیست که وضعیت جزیره تایوان چگونه تغییر کند، این واقعیت اساسی که تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخشی از چین است، تغییر نمی کند. موضع دولت چین در مورد پایبندی به اصل "چین واحد"، مخالفت با جدایی تایوان برای کسب "استقلال" و مواضع مخالف حمایت از اصل "دو چین" یا اصل "یک چین - یک تایوان" تغییر نخواهد کرد. اجماع عمومی و موضع قاطع جامعه بین المللی در مورد حفظ اصل "چین واحد" نیز بدون تغییر باقی خواهد ماند. اصل "چین واحد" هسته اصلی حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان است. ما معتقدیم که جامعه بین‌الملل به اصل "چین واحد" پایبند است و آرمان عادلانه مردم چین را در مخالفت با فعالیت‌های جدایی‌طلبانه با هدف "استقلال تایوان" و تلاش برای اتحاد مجدد ملی درک و حمایت خواهد کرد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала