واکنش چین به نتایج انتخابات رئیس دولت در تایوان

© AFP 2023 / I-Hwa ChengЛюди стоят в очереди на избирательный участок в Тайване
Люди стоят в очереди на избирательный участок в Тайване - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
اشتراک
سخنگوی دفتر شورای دولتی چین در امور تایوان گفت که انتخابات نشان داد که حزب دموکرات تایوان نماینده افکار عمومی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، چن بینهوا، سخنگوی دفتر شورای دولتی جمهوری خلق چین در امور تایوان گفت که انتخابات در تایوان نشان داد که حزب "پیشرو دموکرات" نماینده افکار عمومی در این جزیره نیست.
وی گفت: انتخابات امروز در منطقه تایوان نشان داد که حزب "پیشرو دموکرات" افکار عمومی در این جزیره را نمایندگی نمی کند. تایوان بخشی از چین است.
سخنگوی دفتر شورای دولتی چین در امور تایوان در مورد نتایج انتخابات در این کشور در بیانیه ای گفت: نتایج این انتخابات در تایوان نشان می دهد که حزب" پیشرو دموکرات" افکار عمومی را در این جزیره نمایندگی نمی کند. تایوان، تایوان چینی است. این انتخابات نمی تواند الگوی اساسی و جهت گیری روابط میان تنگه، تمایل مشترک هموطنان دو سوی تنگه تایوان برای نزدیک شدن به یکدیگر را تغییر دهد و حرکت به سوی اتحاد نهایی و اجتناب ناپذیر میهن را متوقف کند. موضع ما در مورد حل مسئله تایوان و تکمیل اتحاد ملی ثابت است و اراده ما تزلزل ناپذیر است.
ما به اجماع سال 1992 که اصل "چین واحد" را در بر می گیرد، پایبند خواهیم بود، قاطعانه با اقدامات جدایی طلبانه "استقلال تایوان" و مداخله نیروهای خارجی مخالفت خواهیم کرد، با احزاب سیاسی، سازمان ها و افراد مختلف از هر طبقه اجتماعی در تایوان برای ترویج متقابل، تبادلات مرزی و همکاری تنگه، تعمیق یکپارچگی و توسعه بین تنگه، ترویج مشترک فرهنگ چین، ترویج توسعه صلح آمیز روابط بین تنگه و هدف بزرگ اتحاد مجدد سرزمین مادری همکاری خواهیم کرد.
Кандидат в президенты от Демократической прогрессивной партии Лай Цзиндэ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
پیروزی لای چینگده در انتخابات رئیس دولت تایوان + ویدئو
بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات تایوان، انتخابات ریاست دولت و معاونان یوان (پارلمان) قانونگذاری روز شنبه در تایوان برگزار شد، مشارکت مردمی 69.8 درصد بود. 19.5 میلیون نفر در روز شنبه واجد شرایط رای دادن بودند که در مجموع 17795 شعبه رای در سراسر جزیره راه اندازی شد.
لای چینگده، رئیس حزب "پیشرو دموکرات"، حامی استقلال تایوان با 40.05 درصد آرا رئیس دولت جدید تایوان شد و مقام دوم به هو یویی، نامزد مخالف حزب کومین تانگ (33.4 درصد)، رئیس حزب مردم تایوان رسید. کو ونژه از سرگیری تدریجی گفتگو با سرزمین اصلی دفاع کرد و آماده تماس با پکن و ایالات متحده با حفظ وضعیت موجود و شیوه زندگی موجود در تایوان بود و 26.45 درصد از آرا را به دست آورد.
مراسم تحلیف رئیس دولت جدید تایوان برای 20 می 2024 برنامه ریزی شده است.
همزمان حزب "پیشرو دموکرات" تایوان 11 کرسی در یوان قانونگذاری (پارلمان) را پس از نتایج انتخابات روز شنبه از دست داد.
حزب "پیشرو دموکرات" 51 کرسی پارلمان را به دست آورد، حزب اپوزیسیون کومینتانگ که طرفدار پکن است دارای 52 کرسی و حزب مردم تایوان دارای 8 کرسی شد.
این در حالی است که برای اولین بار از سال 2004، هیچ حزبی اکثریت پارلمان را به دست نیاورد که حداقل به 57 کرسی نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала