مسکو چه موضعی در قبال نتیجه انتخابات تایوان اتخاذ می کند؟

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر زاخاروا: طالبان تقریباً دو سوم مرز افغانستان با تاجیکستان را کنترل می کنند
زاخاروا: طالبان تقریباً دو سوم مرز افغانستان با تاجیکستان را کنترل می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوال رسانه ای در مورد موضع فدراسیون روسیه در مورد تایوان توضیح می دهد.
به گزارش اسپوتنیک زاخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه گفت: موضع روسیه در مورد تایوان کاملاً شناخته شده، ثابت و بدون تغییر است. این فرمان توسط رئیس جمهور فدراسیون روسیه در تاریخ 15 سپتامبر 1992 شماره 1072 "در مورد روابط بین فدراسیون روسیه و تایوان" تنظیم شده است و در اسناد اساسی روسیه و چین، ثبت شده است.
او افزود: 5 معاهده حسن همجواری، دوستی و همکاری بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در 16 ژوئیه 2001 ثبت شده است و در این بیانیه آمده است: "طرف روسی تغییر ناپذیری موضع اصولی خود در قبال موضوع تایوان را تأیید می‌کند، که در اسناد سیاسی امضا و تصویب شده توسط سران هر دو کشوردر سال 1992 تا 2000 به امضا رسیده است.
در این سند طرف روسی تشخیص می‌دهد که تنها یک چین وجود دارد، جهان، دولت چین جمهوری خلق تنها دولت قانونی است که نماینده تمام چین است و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین است و طرف روسی به هر شکلی با استقلال تایوان مخالف است.
Люди стоят в очереди на избирательный участок в Тайване - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
واکنش چین به نتایج انتخابات رئیس دولت در تایوان
ماریا زاخارووا تصریح کرد که ما معتقدیم که روابط بین طرفین تنگه تایوان یک موضوع کاملاً داخلی چین است. تلاش های تک تک کشورها برای استفاده از انتخابات تایوان برای فشار بر پکن و متزلزل کردن اوضاع در تنگه و در کل منطقه نتیجه معکوس دارد و مستحق محکومیت گسترده جامعه بین المللی است.
او در آخر افزود: ما از همه نیروهای خارجی می خواهیم که از اقدامات تحریک آمیز که ثبات منطقه و امنیت بین المللی را تضعیف می کند، خودداری کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала