هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان سفر می کند

© AP Photo / Damian DovarganesUS and Taiwan flags. File photo
US and Taiwan flags. File photo - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
اشتراک
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که هیئتی از نمایندگان کنگره در ماه مه از تایوان بازدید خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا در حال آماده شدن برای بازدید از تایوان در ماه مه هستند.
وی در بیانیه ای گفت: برای تأکید بر تعهد مستمر کنگره به امنیت و دموکراسی، من از روسای کمیته های مربوطه مجلس می خواهم که پس از تحلیف لای چینگده در ماه مه، سفر هیئتی به تایپه را رهبری کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده و تایوان با یکدیگر همکاری کنند تا "به پیشبرد اصول آزادی، فرصت و امنیت" به نفع همه دموکراسی ها و شرکای آنها در منطقه هند و اقیانوس آرام ادامه دهند. همانطور که جانسون خاطرنشان کرد، رهبری ایالات متحده روی همکاری با رئیس جدید دولت جزیره حساب می کند.
Люди стоят в очереди на избирательный участок в Тайване - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
واکنش چین به نتایج انتخابات رئیس دولت در تایوان
بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات تایوان، انتخابات ریاست دولت و معاونان یوان (پارلمان) قانونگذاری روز شنبه، 13 ژانویه در تایوان برگزار شد، مشارکت مردمی 69.8 درصد بود. 19.5 میلیون نفر در روز شنبه واجد شرایط رای دادن بودند که در مجموع 17795 شعبه رای در سراسر جزیره راه اندازی شد.
لای چینگده، رئیس حزب "پیشرو دموکرات"، حامی استقلال تایوان با 40.05 درصد آرا رئیس دولت جدید تایوان شد و مقام دوم به هو یویی، نامزد مخالف حزب کومین تانگ (33.4 درصد)، رئیس حزب مردم تایوان رسید. کو ونژه از سرگیری تدریجی گفتگو با سرزمین اصلی دفاع کرد و آماده تماس با پکن و ایالات متحده با حفظ وضعیت موجود و شیوه زندگی موجود در تایوان بود و 26.45 درصد از آرا را به دست آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала