کارشناس اوکراینی هدف حملات هوایی روسیه به اوکراین را فاش کرد

© AP Photo / Oleksandr RatushniakВоеннослужащий ВСУ на разрушенном мосту между поселком Дитятки и Чернобылем, Украина
Военнослужащий ВСУ на разрушенном мосту между поселком Дитятки и Чернобылем, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
اشتراک
کارشناس اوکراینی گفت که روسیه به طور گسترده پل های اوکراین را تخریب می کند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل ژیروخوف، کارشناس نظامی اوکراینی در کانال یوتیوب " فابریکا نووستی" گفت که نیروهای هوانوردی و توپخانه روسیه پل های اوکراین را تخریب می کنند تا مشکلات لجستیکی برای نیروهای مسلح اوکراین ایجاد کنند.
وی گفت: اخیراً روس‌ها به شدت به پل‌های ارتباطی ضربه می‌زنند. ... با حملات هوایی، ضربات زمینی، یعنی به هر طریقی آنها را نابود می کنند.

به نظر وی، این حملات به مسکو اجازه می دهند تا بعداً یک منطقه امنیتی برای جلوگیری از حملات موشکی نیروهای مسلح اوکراین به خاک روسیه ایجاد کند.

پیشتر، بعدازظهر 30 دسامبر، نیروهای اوکراینی به مرکز شهر بلگورود حمله کردند. بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین از موشک های اولخا با بمب های خوشه ای و پرتابگر راکت چندگانه ومپایر ساخت چک استفاده کردند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که در صورت اصابت مستقیم موشک ها با مهمات خوشه ای، عواقب آن بسیار شدیدتر بود. این وزارتخانه افزود که نیروهای مسلح اوکراین در تلاشی برای منحرف کردن توجه از شکست در جبهه و تحریک نیروهای روسی به اقدامات مشابه انجام می دهند.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2024
پوتین بمباران بلگورود در 30 دسامبر را یک حمله تروریستی خواند + ویدئو

روسیه نشست شورای امنیت سازمان ملل را به دلیل حمله به بلگورود تشکیل داد. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان، این حمله را یک اقدام تروریستی عمدی علیه غیرنظامیان و بروکسل، واشنگتن و لندن را شریک جنایات رژیم کی یف خواند. نبنزیا اطمینان داد که همه سازمان دهندگان و عاملان این حمله تروریستی مجازات خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала