وزارت خارجه روسیه حملات آمریکا به یمن را محکوم کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه بر اوضاع ایران
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
اشتراک
خانم ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد حملات آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و منحرف شدن از آنها و بی توجهی کامل به قوانین بین المللی در راستای تشدید تنش در منطقه است.
به گزارش اسپوتنیک، وی نوشت: "حملات هوایی آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل توسط آنگلوساکسون ها و انحراف از آنها و بی توجهی کامل به قوانین بین المللی در راستای تشدید تنش در منطقه برای اهداف مخرب خود است".
آمریکا و انگلیس عملیات نظامی خود را در یمن آغاز کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
آمریکا و انگلیس عملیات نظامی خود را در یمن آغاز کردند + ویدئو
دیشب ایالات متحده و بریتانیا 23 حمله هوایی به اهدافی در چهار استان در بخش‌های مختلف یمن از جمله صنعا، حدیده، تعز و صعده پایتخت یمن انجام دادند. پنتاگون تایید کرد که ایالات متحده با هماهنگی با شرکای خود، حملاتی را به اهداف حوثی ها در یمن انجام داده و جزئیات متعاقبا منتشر خواهد شد. حوثی ها گفتند که حملات تلافی جویانه ای به پایگاه ها و تأسیسات نظامی آمریکا و انگلیس انجام می دهند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این حملات را پاسخی به تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی خواند و قول داد که بدون تردید به اقدامات خود برای رفع این تهدید ادامه خواهد داد . وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور انجام شده است و در 9 ژانویه این جنبش بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала