در آمریکا از اتمام مهمات اوکراین خبر دادند

ارسال
ارسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2024
اشتراک
رهبر اکثریت دموکرات در مجلس علیای کنگره گفت که کی یف به دلیل تاخیر در تصویب درخواست دولت برای کمک به اوکراین توسط قانونگذاران آمریکایی، با کمبود مهمات مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، چاک شومر در سنا گفت: "مهمات اوکراینی ها کم شده است. به گفته یک ناظر، آنها می توانند به ازای هر پنج یا بیشتر گلوله ای که روس ها به سمت آنها شلیک می کنند، فقط یک گلوله در پاسخ شلیک کنند."
وی خاطرنشان کرد که تا زمانی که ایالات متحده اقدامی نکند، تاریخ به چنین رویدادی با مهربانی نگاه نخواهد کرد.
شومر قبلاً خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر، سناتورها پیشرفت چشمگیری در مذاکرات بر سر توافقی برای تقویت امنیت مرزی و تشدید قوانین مهاجرت در ازای حمایت از درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کمک به اوکراین داشته اند.
پیش از این، یک منبع اسپوتنیک در کنگره آمریکا گزارش داده بود که مذاکرات بین قانونگذاران درباره تشدید امنیت مرزی و تخصیص بودجه برای اوکراین ادامه دارد، اما هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.
کنگره ایالات متحده با درخواست کاخ سفید برای کمک جدید به کی یف موافقت نکرد؛ دولت گزارش داد که بدون تأیید قانونگذاران، آنها دیگر قادر به ارسال سلاح به اوکراین نخواهند بود. اپوزیسیون جمهوری خواه در حال تحت فشار قرار دادن بایدن برای گام هایی برای ایمن سازی مرز است و نیاز به حمایت چند میلیارد دلاری جدید از کی یف را بدون ارائه طرح اقدام بیشتر به چالش می کشد.
اختلافات بر سر مهاجرت دلیل اصلی عدم موافقت کنگره با درخواست کاخ سفید برای کمک به اوکراین و اسرائیل بوده است. اپوزیسیون جمهوریخواه اصرار دارد که رویکرد بایدن مرزها را "باز" ​​می گذارد. در ماه‌های اخیر، آمار بی‌سابقه‌ای از عبور مهاجران غیرقانونی از مرز گزارش شده است؛ در پایان دسامبر، گشت‌ها روزانه بیش از 10 هزار مهاجر یا بیشتر را گزارش می‌کردند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تأکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала