- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

میزان تلفات نیروهای مسلح اوکراین در شبانه روز گذشته

© AP Photo / Libkosمیزان تلفات نیروهای مسلح اوکراین در شبانه روز گذشته
میزان تلفات نیروهای مسلح اوکراین در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2024
اشتراک
خلاصه ای از گزارش وزارت دفاع روسیه در خصوص پیشرفت عملیات ویژه منتشر شد.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است:
در جهت کوپیانسک، 4 حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد، تیپ های دفاعی شکست خوردند، بیش از 50 پرسنل نظامی کشته شدند، در جهت کراسنولیمانسک، تلفات دشمن به 55 نفر رسید.
در جهت دونتسک، مجموع تلفات دشمن بالغ بر 300 کشته و مجروح نظامی، 4 خودروی زرهی رزمی، 20 خودرو، یک اسلحه خودکششی سزار ساخت فرانسه، یک هویتزر آمریکایی M119 و همچنین یک انبار مهمات بود.
در جهت جنوب دونتسک، تیپ های نیروهای مسلح اوکراین و دفاع زمینی در مناطق نوومیکایلووکا، استارومایورسکی، اوگلدار، کی‌یف تا 130 پرسنل نظامی، یک تانک، 3 تاسیسات کراب لهستانی، دو هویتزر انگلیسی FH-70 نابود شده و یک انبار مهمات مورد اصابت قرار گرفت.
تلفات اوکراین در جهت زاپوروژیه بالغ بر 40 پرسنل نظامی، یک تانک، دو خودروی زرهی رزمی، در جهت خرسون بیش از 35 نفر بود.
نیروهای مسلح روسیه یک انبار مهمات در منطقه کوبلوو در محدوده نیکولایف را هدف قرار دادند، سامانه‌های پدافند هوایی دو فروند هواپیمای نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کردند. همچنین 14 موشک از سامانه های راکت پرتاب چندگانه HIMARS و Uragan و 6 موشک ضد کشتی نپتون در طول روز رهگیری شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала