رئیس مجلس آمریکا، کاخ سفید را به نداشتن استراتژی در مورد اوکراین متهم کرد

© AP Photo / Jose Luis MaganaЧлен Палаты представителей Майк Джонсон выступает в Вашингтоне, США
Член Палаты представителей Майк Джонсон выступает в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2024
اشتراک
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، کاخ سفید را به دلیل نداشتن استراتژی در مورد اوکراین مورد سرزنش قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، مایک جانسون در مصاحبه با کانال تلویزیونی CBS گفت: "هدف نهایی در اوکراین چیست؟ استراتژی ما چیست؟"
جانسون بدهی ملی ایالات متحده به مبلغ 34 تریلیون دلار را یادآور شد و خاطرنشان کرد که تامین مالی کی یف یک موضوع بسیار "جدی" است. وی همچنین افزود که به طور کتبی، علنی و خصوصی از دولت ریاست جمهوری خواست تا اطلاعاتی در مورد استراتژی واشنگتن دریافت کند، اما آنها به درخواست وی پاسخی ندادند. رئیس مجلس نمایندگان تاکید کرد که بدون پاسخ، تصویب تخصیص بیشتر بودجه به اوکراین "بسیار دشوار" است.
در پایان دسامبر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، از انتقال یک بسته کمک نظامی "نهایی" 250 میلیون دلاری به اوکراین در سال 2023 خبر داد. همانطور که کاخ سفید هشدار داده است، این امر بودجه ای را که برای حمایت از کی یف در اختیار دارد تمام می کند. تا زمانی که کنگره بودجه اضافی را تایید نکند، هیچ منبع جدیدی از سلاح و مهمات وجود نخواهد داشت.
درخواست جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای کمک به اوکراین باید توسط هر دو حزب تایید شود. در همان زمان، جمهوری خواهان گفتند که تا زمانی که رئیس دولت رویکرد خود را برای حفاظت از مرزهای ایالات متحده تغییر ندهد، از تخصیص بودجه به مقامات کی یف حمایت نخواهند کرد.
در نتیجه هرگز مصالحه ای پیدا نشد و مجلس نمایندگان به تعطیلات زمستانی رفت.
رسانه های غربی شروع به گزارش کردند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از بحران اوکراین و تضعیف حمایت از رژیم کی یف خسته شده اند. بر اساس گزارش NBC، مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر با مقامات اوکراینی در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله آنچه که اوکراین برای دستیابی به توافق باید از آن چشم پوشی کند، بحث می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала