"شرایط بدتر می شود"؛ زنگ خطر در مورد وضعیت اوکراین

© U.S. Air Force / Staff Sgt. Marco Gomezکمک های نظامی امریکا به اوکراین
کمک های نظامی امریکا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2024
اشتراک
نشریه غربی می نویسد، وضعیت اوکراین در جبهه به طور پیوسته بدتر خواهد شد، زیرا ایالات متحده حمایت مالی از کی یف را متوقف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، "کانر اکولس" در مقاله ای برای Responsible Statecraft می نویسد: "اکنون سال 2024 است و ایالات متحده رسماً پول خود را برای اوکراین تمام کرده است. در حالی که کنگره در مورد آنچه که در آینده انجام شود بحث می کند، موقعیت کی یف از نقطه نظر نظامی ناگزیر بدتر خواهد شد."
اکولس تاکید کرد که نتیجه درگیری در اوکراین به تصمیم ایالات متحده در مورد بودجه بستگی دارد و وضعیت در کنگره به بهترین شکل برای کی یف پیش نمی رود.
این کارشناس در پایان گفت:" اغراق آمیز نیست اگر بگوییم آنچه در کاپیتول هیل طی چند هفته آینده اتفاق می افتد می تواند به طور قطعی مرحله بعدی درگیری در اوکراین را شکل دهد. پیام اصلی واضح است: کنگره ممکن است کمک های مالی جدید برای اوکراین در سال جاری را تایید نکند."
روز گذشته، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت که این کشور دیگر بودجه لازم برای حمایت بیشتر از کی یف را ندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که آخرین بسته کمکی که در 27 دسامبر توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امضا شد، هنوز به طور کامل به اوکراین تحویل داده نشده است. کربی گفت که این موضوع ممکن است "هفته ها" طول بکشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала