حسن نصرالله: آمریکا برای شکست استراتژیک در اوکراین آماده می شود

© AFP 2023 / Stringerپیش بینی رهبر حزب الله درباره سرنوشت ترامپ
پیش بینی رهبر حزب الله درباره سرنوشت ترامپ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2024
اشتراک
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود با اشاره به ضعف آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت، این کشور در برابر روسیه نیز شکست خواهد خورد.
به گزارش اسپوتنیک، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله در مراسم هفتم درگذشت "الحاج محمد یاغی" ملقب به "ابوسلیم" معاون اجرایی سابق دبیرکل حزب‌الله و نماینده سابق پارلمان لبنان در سخنان خود به تجاوز اخیر آمریکا علیه مواضع حشد شعبی در عراق اشاره کرد و گفت: "هم اکنون فرصت بسیار مناسبی پیش روی عراقیها و لبنانی‌ها برای پایان دادن به اشغالگری و حضور اشغالگران فراهم شده است".
نصرالله گفت: "آمریکا نمی‌خواهد جنگ را گسترش دهد زیرا هم اکنون در جبهه اوکراین مشغول است و خود را برای شکست استراتژیک در برابر روسیه آماده می‌کند."
سید حسن نصر الله در ادامه تاکید کرد: "امروز فرصتی بسیار مناسب برای رهایی از شر حضور نیروهای آمریکایی در عراق و خلاص شدن از شر روایت‌های جعلی و نادرست آمریکا در زمینه مبارزه با داعش فراهم شده است . امروز فرصتی تاریخی برای عراقیها بوجود آمده است تا اشغالگرانی را که خون مردم منطقه را می ریزند؛ طرد کنند."
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود تصریح کرد، نیروهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در سوریه حمایت می‌کنند و افزون بر حمایتهای گوناگون اعضای آن را نیز از زندان‌ها آزاد می‌کنند.
نصرالله تاکید کرد برخی تلاش می‌کنند دستاوردهای محور مقاومت را دست کم گیرند. در این میان کسانی هستند که از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون هیچ چیزی نگفته اند و موضعی نگرفته‌اند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد نظام‌هایی که در قبال تجاوزات اسرائیل سکوت کردند از آنچه یمنی‌ها در دریای سرخ انجام می‌دهند؛ شگفت‌زده شده‌اند. موضعگیری‌های شجاعانه انصار الله باعث شد بسیاری از طیف‌ها و گروههای یمنی در موضع خود در قبال انصارالله تجدید نظر کنند.
سید حسن نصرالله گفت برخی کشورهای اروپایی با پیوستن به ائتلافی که ایالات متحده آمریکا در دریای سرخ تشکیل داده، مخالفت کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала