گزارش و تحلیل

شهادت نیروی امدادی هلال احمر در حادثه تروریستی

© Photo / IRNAНа месте взрыва в иранском городе Керман
На месте взрыва в иранском городе Керман - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2024
اشتراک
دو انفجار امروز سیزدهم دی ماه در مسیر گلزار شهدای کرمان منتهی به محل شهدای جنگ ایران و عراق رخ داد. این دو انفجار به فاصله ی ۲۵ دقیقه و در ساعت ۱۴.۵۰ دقیقه روی داد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان اورژانس ایران اعلام کرد بر اثر این دو انفجار در کرمان، تاکنون دستکم ۷۳ نفر شهید و ۱۷۰ نفر مجروح شدند.
معاون استانداری کرمان ‌نیز این حادثه را یک حمله تروریستی ذکر کرد و به گزارش رسانه‌ها بیمارستان‌ های استان کرمان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، مجروحان حادثه به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و امدادرسانی به مصدومان ادامه دارد.
کماکان مسببین این حادثه ی تروریستی مشخص نشده و پیگیری ها ادامه دارد.
یکی از شهدا و یکی از مجروحین این حادثه تروریستی از نیرو های امدادی هلال احمر بودند، که به گفته بابک محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خواهران حسینی هستند.
На месте взрыва в иранском городе Керман - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2024
گزارش و تحلیل
شکراللهی: حادثه ی تروریستی کرمان مردم را دلسرد نمی کند

بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
دو انفجار در استان کرمان به وقوع پیوست، اولین انفجار در ساعت ۱۴:۵۰ بود و دومین انفجار ۲۵ دقیقه پس از آن رخ داد، هر دو انفجار در محدوده‌ هایی که خارج از محدوده امنیتی بود رخ داده و در انفجار اول به خاطر قدرت بالایی که وجود داشت و نزدیکی به یک پارکینگ، هنوز بررسی‌ های دقیق از اینکه نوع آن انتحاری بوده یا خودرویی بمب گذاری شده بدست نیامده، اما انفجار دوم با توجه به شواهد صحنه با یک کمربند انتحاری توسط شخص انجام شده و تلفات بیشتری را نیز با خود همراه داشته است.
وی افزود:
در صحنه انفجار علاوه بر هلال احمر، اورژانس و تیم‌ های امنیتی، خود مردم هم نسبت به انتقال مجروحین و شهدا اقدام می‌کنند، تا به این روند سرعت دهند، به همین دلیل در ساعات اولیه آمار شهدا و مجروحین مقداری ضد و نقیض است.
اکنون تعداد بیمارستان‌ های زیادی که مجروحین به آن اعزام شدند متنوع است و وزارت کشور قرار است تا آمار جمع‌ بندی تمامی بیمارستان‌ ها را به زودی اعلام کند.
تاکنون آمار قطعی ۷۳ شهید و بیش از ۱۷۰ مجروح که به بیمارستان‌ ها منتقل شدند به دست آمده اما هنوز بررسی آمار ادامه دارد.
سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر تخلیه و پاکسازی کامل محل انفجار بیان کرد:
هیچ شهید یا مجروحی در منطقه حادثه وجود ندارد و همگی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرمان اعزام شدند تا ساعاتی دیگر آمار دقیق شهدا و مجروحین توسط استانداری کرمان و وزارت کشور اعلام خواهد شد.
На месте взрыва в иранском городе Керман - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2024
تصاویری از محل انفجار گلزار شهدای کرمان

وی در ادامه تاکید کرد:
در تجمعات عمده، هلال احمر با تیم‌ها و امکانات امدادی خود حضور پیدا می‌کند.
در این بزرگداشت بالغ بر ۲۰ تیم عملیاتی به طور فعال در نقاط مختلف حضور داشتند، ۱۱ پایگاه موقت برای امداد و نجات احداث شده بود و حدود ۲۰ دستگاه خودروی عملیاتی امدادی در صحنه داشتیم.
حوادثی که رخداد در نزدیکی همین پایگاه‌ های عملیاتی ما بود که بلافاصله تیم‌ ها در آن نقاط حضور داشتند.
متاسفانه در انفجار دوم یکی از نیروهای هلال احمر به شهادت رسید و نیروی دیگری مجروح شد، شهیده خانم حسینی و خواهر ایشان که در این انفجار مجروح شدند از نیروهای هلال احمر هستند.
عزیزان هلال احمر با عشق و ارادتی که به ائمه و ساحت مقدس شهدا به خصوص حاج قاسم عزیز دارند با تمام توان در صحنه حاضر شدند و در کمترین زمان ممکن تخلیه امدادی صورت گرفت.
این حوادث کشور ما را روز به روز در مقابل حوادث بزرگتر واکسینه و بیمه می‌کند، مردم ما مردمی بسیار شجاع، ولایت مدار و انقلابی هستند.
این اعمال تروریستی نشان دهنده شکست و زبونی دشمن از جبهه‌ های دیگر است که عقده خود را بر مردم عادی خالی می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала