زنگ خطر در مورد عملیات مخفیانه ناتو علیه روسیه

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم
تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2023
اشتراک
تحلیلگر سابق سیا گفت که ایالات متحده ممکن است برای اعزام نیروهای ناتو به اوکراین به اقدامات تحریک آمیز متوسل شود.
به گزارش اسپوتنیک، ری مک گاورن، در مصاحبه با کانال یوتیوب Judging Freedom خاطر نشان کرد: "یکی از کارشناسان گفت ناتو باید نیروهای خود را به اوکراین بفرستد. و اولین واکنش من این بود: چی؟ و سپس فکر کردم که آیا این رئیس جمهور بایدن بود که گفت که نیروهای آمریکایی با سربازان روسی خواهند جنگید."
به گفته مک گاورن، دلیل این امر می تواند حمله روسیه به یکی از اعضای اتحاد آتلانتیک شمالی باشد. به همین دلیل، واشنگتن ممکن است با حمله به لهستان یا کشورهای بالتیک، اقدام به انجام یک عملیات پرچم دروغین کند.
او در پایان گفت: "آیا آنها آنقدر دیوانه هستند که این کار را برای جلوگیری از شکست کامل در اوکراین انجام دهند؟ من واقعاً می خواهم بگویم که اینطور نیست، اما نمی توانم."
در اوایل ماه دسامبر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که روسیه پس از پیروزی در درگیری اوکراین به کشورهای ناتو حمله خواهد کرد. جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، احتمال مشارکت ارتش آمریکا در رویارویی با نیروهای روسی را در صورت پیروزی در عملیات نظامی ویژه، بسیار زیاد خواند.
روسیه بارها تاکید کرده است که تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای ناتو نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع این کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت. در عین حال، این کشور همچنان به روی گفت‌وگو باز است، اما بر مبنایی برابر، و غرب باید مسیر نظامی‌سازی قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала