وزارت دفاع بریتانیا: حمایت از اوکراین ادامه خواهد یافت

© Sputnikعملیات ویژه روسیه در اوکراین
عملیات ویژه روسیه در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2023
اشتراک
گرانت شاپس از ادامه حمایت از اوکراین خبر داد و گفت که صدها موشک پدافند هوایی به کی‌یف عرضه خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا روز جمعه گفت که بریتانیا صدها موشک پدافند هوایی به کی‌یف می‌فرستد، زیرا این کشور همچنان به تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین ادامه می‌دهد.
در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، آمده است: "ما به حمایت از دفاع اوکراین ادامه می دهیم. به همین دلیل است که امروز صدها موشک پدافند هوایی را برای تجهیز سامانه های پدافند هوایی انتقال یافته بریتانیا که قادر به سرنگونی پهپادها و موشک های روسیه با دقت شگفت انگیز هستند، ارسال می کنیم".
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
Ракета Х-22НА - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نماینده نیروهای مسلح اوکراین: اوکراین نمی تواند موشک های خا-22 را سرنگون کند
کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала