- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نماینده نیروهای مسلح اوکراین: اوکراین نمی تواند موشک های خا-22 را سرنگون کند

Ракета Х-22НА - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2023
اشتراک
نماینده نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که کی یف از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون نتوانسته است یک فروند از 300 موشک روسی خا -22 را سرنگون کند.
به گزارش اسپوتنیک، یوری ایگنات، مشاور فرماندهی نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی نتوانسته اند هیچ یک از 300 موشک روسی خا -22 شلیک شده از آغاز عملیات نظامی ویژه علیه کی یف را سرنگون کنند.
یوری ایگنات در کانال تلگرامی خود نوشت: موشک خا -22 با سرعت 4 هزار کیلومتر در ساعت پرواز می کند، بیشتر در امتداد یک مسیر بالستیک به هدف نزدیک می شود، بنابراین برای رهگیری آن به وسایل خاصی نیاز است. به سامانه های پدافند هوایی مانند پاتریوت نیاز است، بنابراین رهگیری این موشک ها به این راحتی نیست. دشمن بیش از 300 فروند از این موشک ها را به کار برد ( از آغاز عملیات ویژه نظامی). آنها علاوه بر موشک خا -22، نسخه مدرنیزه شده این موشک خا -32 را نیز دارند.
اعتراف به بی فایده بودن سامانه های ضد بالستیک  آمریکایی در برابر موشک های روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2019
اعتراف به بی فایده بودن سامانه های ضد بالستیک آمریکایی در برابر موشک های روسی
ایگنات در ماه ژوئیه اعلام کرد که ارتش اوکراین به دلیل از بین رفتن تجهیزات ساخت شوروی و عدم امکان سفارش آن قصد دارد سامانه پدافند هوایی را با سامانه های غربی تقویت کند. در ماه سپتامبر، ایگنات گفت که دفاع هوایی آنها در برابر موشک های بالستیک درمانده است. در اواخر ماه سپتامبر، آندری ارماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی گفت که اوکراین قصد دارد به طور مستقل سیستم های دفاع هوایی تولید کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала