بلژیک خرید گاز مایع از روسیه را شش برابر افزایش داد

© Sputnik / Sergei Krasnouhovبلژیک خرید گاز مایع از روسیه را شش برابر افزایش داد
بلژیک خرید گاز مایع از روسیه را شش برابر افزایش داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2023
اشتراک
بلژیک پس از پنج ماه کاهش خرید گاز طبیعی مایع از روسیه، در ماه اکتبر خرید آن را 6 برابر کرده و به خریدار اصلی گاز طبیعی مایع از روسیه در میان کشورهای اروپایی تبدیل شد.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج محاسبات انجام شده بر اساس آمار اروپایی از این قرار است.
در ماه آوریل، بروکسل به رکورد خریداری 745 میلیون متر مکعب گاز روسیه به صورت مایع رسید و پس از آن به تدریج کاهش واردات را آغاز کرد تا اینکه حجم آن در سپتامبر به 74 میلیون متر مکعب کاهش یافت.
وضعیت در ماه اکتبر به طرز چشمگیری تغییر کرد: بلژیک به طور غیرمنتظره ای خرید را شش برابر کرد و به 448.6 میلیون متر مکعب رسید و از نظر پولی، واردات هفت برابر شد و به 166 میلیون یورو رسید. در پایان ماه اکتبر، این کشور تقریباً 37 درصد از واردات گاز مایع روسیه را به خود اختصاص داده است.
خطوط انتقال گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2023
اظهار نظر کارشناسان درباره ایده اتحادیه اروپا برای مسدود کردن واردات گاز روسیه
هلند که پس از یک وقفه سه ماهه در ماه سپتامبر، خرید گاز طبیعی مایع از روسیه را از سر گرفت، در ماه اکتبر به افزایش 26 درصدی ادامه داد و به 267 میلیون متر مکعب رسید. یونان و پرتغال، پس از وقفه در ماه سپتامبر، دوباره واردات گاز مایع روسیه را آغاز کردند: اولی بلافاصله 188 میلیون متر مکعب و دومی - 97 میلیون متر مکعب خرید.
به طور کلی، اتحادیه اروپا واردات گاز طبیعی مایع روسیه را در ماه اکتبر 1.7 برابر افزایش داد و آنرا به 1.2 میلیارد متر مکعب رساند.
بازار اتحادیه اروپا "از لحاظ تاریخی" اصلی ترین بازار برای روسیه بوده است؛ عرضه گاز در آنجا به 150 میلیارد متر مکعب در سال می رسد. در سال 2022، در شرایط انفجار خط لوله های گاز نورد استریم و همچنین تحریم ها، همکاری مسکو و کشورهای اروپایی در این زمینه محدود شد. در پایان سال 2022، عرضه گاز گازپروم به کشورهای خارج از اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع تقریباً 85 میلیارد متر مکعب کاهش یافت و به 100.9 میلیارد رسید. تقریباً تمام این کاهش در اتحادیه اروپا رخ داده است.
کرملین اعلام کرد که غرب با امتناع از خرید نفت و گاز از روسیه مرتکب اشتباهی جدی شده و به دلیل قیمت‌های بالاتر، دچار وابستگی جدید و شدید‌تری خواهد شد. کسانی که از واردات نفت و گاز روسیه خودداری می کنند همچنان از طریق واسطه ها این کالاها را گران تر می خرند و در واقع به خرید نفت و گاز روسیه ادامه می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала