اظهار نظر کارشناسان درباره ایده اتحادیه اروپا برای مسدود کردن واردات گاز روسیه

© iStock.com / Dragan Mihajlovicخطوط انتقال گاز
خطوط انتقال گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2023
اشتراک
کارشناسان: قانون اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات گاز از روسیه بعید به نظر می رسد که تأثیر رادیکالی داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، آندری اسکوروچکین، مدیر کل شرکت مشاوره رک سافت، در توضیحی به اسپوتنیک گفت: لایحه تهیه شده توسط اتحادیه اروپا که بر اساس آن کشورهای عضو قادر خواهند بود به طور مستقل واردات گاز از روسیه را مسدود کنند، بعید است تاثیر رادیکالی داشته باشد.
فایننشال تایمز با استناد به سندی که این نشریه به دست آورده گزارش داد، اتحادیه اروپا لایحه ای را آماده کرده است که به کشورهای عضو اجازه می دهد واردات گاز از روسیه را مسدود کنند.
مشخص شده است که بر اساس این سند، به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد می شود این اختیار را داشته باشند که شرکت های روسی و بلاروسی را از دسترسی به خطوط لوله گاز و پایانه های گاز مایع منع کنند. به گفته یک مقام ارشد اتحادیه اروپا، این لایحه می تواند به شرکت های انرژی اتحادیه اروپا اجازه دهد تا بدون نیاز به پرداخت غرامت، قراردادهای خود را با تامین کنندگان گاز روسیه خاتمه دهند.
اسکوروچکین گفت: در مجموع به نظر می‌رسد که همه محدودیت‌های ممکن قبلاً اعمال شده‌اند و به نظر من دلیلی وجود ندارد که انتظار اثرگذاری رادیکال داشته باشیم. موضوع غرامت در این مورد در عرصه سیاست قرار دارد و با فرآیندهای مربوطه تنظیم می‌شود نه با منطق تجاری.
او در پایان افزود در مورد پویایی عرضه گاز روسیه به اروپا خاطرنشان کرد که کاهش واردات از روسیه در زمستان امسال بعید است.
خطوط انتقال گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2023
جمهوری چک از از سرگیری خرید گاز روسیه خبر داد
در این کورد دیمیتری اسکریابین، مدیر پورتفولیوی شرکت مدیریت سرمایه آلفا با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 23 میلیارد متر مکعب گاز به اروپا عرضه می شود، افزود: در شرایط فعلی، مطلقاً هر چیزی ممکن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала